اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترانشیپ

ترانشیپ دو نوع مختلف دارد:

  • یکی ترانشیپ‏ های مربوط به حمل و نقل داخلی است که ترانشیپ داخلی نامیده می‏شود.
  • دیگری ترانشیپ ‏های مربوط به حمل و نقل خارجی است که ترانشیپ بین المللی نام دارد.

ترانشیپ داخلی

ترانشیپ دو نوع داخلی و خارجی یا بین المللی دارد که در این جا قرار است اطلاعات دقیق‏تری در مورد ترانشیپ داخلی ارائه دهیم. ترانشیپ داخلی، تفاوت قابل توجهی با ترانشیپ بین المللی ندارد. اگر می‏خواهید از ترانشیپ برای حمل و نقل کالای خود در مقاصد مختلف کشوری استفاده کنید، باید تاییدیه آن را از طرف دولت دریافت کنید.به عبارت دیگر، لازم است در سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران اقدام به ساخت اکانت کاربری کنید و به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا از طریق گزینه دور اظهارات ترانزیت در منوی اصلی، باید اطلاعات کامل کالا به صورت بارنامه و قبض انبار، معرفی شود.در مرحله دوم باید گزینه ترانشیپ داخلی توسط متقاضی انتخاب شود.در مرحله سوم، آیکونی با نام گمرک میان راهی به متقاضی معرفی خواهد شد که بسته به مقصد مورد نظر، باید تمامی مراحل مرتبط با آن انجام شود.

بعد از انجام این مراحل، متقاضی باید منتظر تایید نهایی اعلام وصول پروانه در گمرک میانی باشد. زمانی که این تاییدیه ابلاغ شد، دو حالت پیش می‏ آید. ابتدا اگر قرار باشد ارسال بار به مقصد‏های جداگانه ‏ای انجام گردد، قبض بار باید تفکیک و قبض جدید دریافت شود.

در این مرحله، متقاضی باید وارد منوی دریافت سریال ترانشیپ شده و اطلاعاتی از قبیل شماره قبض انبار، گمرک میانی، گمرک مقصد و موارد مشابه را وارد کند.البته لازم به ذکر است که دیگر نیازی به وارد کردن مجدد اطلاعات اظهارنامه نیست. در نهایت، برای هر مقصد مختلف، یک شماره سریال جدید ایجاد می‏شود که در وضعیت کوتاژ قرار دارد.

حالت دوم برای زمانی است که قرار باشد تنها تغییر حامل یا وسیله حمل و نقل انجام شود. این مرتبه دیگر نیازی به تفکیک قبض بارها نخواهد بود و فرد متقاضی می‏تواند از طریق منوی دریافت سریال ترانشیپ، شماره قبض گمرک میانی و مقصد را وارد کند و شماره سریال جدید را که در وضعیت کوتاژ قرار دارد، دریافت کند.
در نظر داشته باشید که عملیات گمرکی ترانشیپ، هیچ تفاوتی با عملیات گمرکی ترانزیت ندارد و شامل تمامی موارد زیر می‏شود:

  • ارزیابی
  • کارشناسی
  • صدور بیجک
  • درب خروج
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>