اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دموراژ

بعضی از بازرگانان تازه وارد، به دلیل عدم آگاهی و اطلاع از هزینه های مربوط به تجارت، ضررهایی متحمل می شوند. عوامل زیادی وجود دارد که این هزینه های اضافی را ایجاد می کند. یکی از آن عوامل، ایجاد اختلاف بین شرکت کشتیرانی و صاحب کالاست.

ممکن است صاحب کالا برای ترخیص کالای خود از لحاظ مالی با مشکل مواجه شود. این عدم آگاهی از هزینه های معطلی در ترخیص این مشکل را بیشتر می کند. همچنین اگر صاحب کالا، سندها و مجوزهای مربوط به ترخیص کالا را به موقع دریافت نکرده باشد، مدت فرآیند ترخیص کالا را زیاد کرده و باعث می شود مراحل ترخیص به طول انجامد.

همچنین اگر پلیس و بازرسی های مختلف بخواهند کالاهای موجود در کانتینرها را بررسی کنند. این عوامل باعث می شود هزینه هایی بابت تأخیر و دیرکرد کانتینرها برای صاحب کالا به وجود آورد.برای کنترل هزینه های مربوط به حق توقف و یا جلوگیری از جریمه شدن بابت تأخیر در تحویل کانتینر، باید مواردی را توجه داشت.

به طور مثال باید با توجه به نوع کالا، اگر حدس می زنید زمان ترخیص کالای شما با تأخیر مواجه می شود، سعی کنید از سرویس کانتینری استفاده کنید که فری تایم بیشتری داشته باشد. همچنین در واردات سعی کنید شرایط ذکر شده در بارنامه را با دقت مطالعه کنید تا هزینه و تعرفه ای مازاد در آن قید نشده باشد. قبل از رسیدن بار، فرآیند ترخیص کالا را شروع کرده و در زمان صرفه جویی کرده باشید.

تمام هزینه های حق توقف کانتینر در قرارداد درج شده است. این هزینه ها به صورت روزشمار محاسبه شده و هزینه های دیرکرد و جریمه های هر شرکت کشتیرانی و همچنین این هزینه ها در هر کشوری متفاوت است. در ضمن با توجه به اندازه های مختلف کانتینرها و سایز و حجم حمل کالا، هزینه اجاره آن ها و همچنین دیرکرد آن متفاوت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>