اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ریلیز

زمانی یک معامله صورت می گیرد که یک طرف خریدار و یک طرف فروشنده، کالایی را تبادل کنند. اصطلاح ریلیز در بازرگانی در واقع به معنای دستور آزادسازی مالکیت کالا از مبدأ به محل تخلیه بار تلقی می شود. ریلیز و تلکس ریلیز دقیقاً به یک معنا هستند.

کاربرد ریلیز این است که به طور مثال فروشنده اصل بارنامه را تحویل شرکت حمل و نقل مبدأ می دهد و از آن شرکت می خواهد تا بارنامه را در مقصد ریلیز کند. به عبارتی در چنین شرایطی، بدون نیاز به اصل بارنامه مالکیت از فروشنده خارج شده و در اختیار خریدار قرار می گیرد.

همچنین شرکت حمل و نقل به نمایندگی خود در مقصد نیز اطلاع می دهد که بارنامه در اختیار آن ها قرار گرفته و خریدار صاحب کالا محسوب می شود. به بیان دیگر، تلکس ریلیز به پیامی گفته می شود که نماینده حمل کالا در محل بارگیری و مبدأ به نماینده ی خود در مقصد و محل تخلیه، برای آزادسازی مالکیت کالا ارسال می شود.

این پیام صرفاً با هدف تسلیم 1 یا 3 نسخه اصلی بارنامه توسط فروشنده یا فرستنده صادر شده و در مقابل، مشتری یا گیرنده بار، قابلیت آزادسازی محول را بدون ارائه بارنامه پیدا می کند.
دستور صدور بارنامه اصلی یا تلکس بارنامه توسط فروشنده در مبدأ داده می شود. اگر خریدار کالا، درخواست صدور بارنامه اصلی را داده باشد هزینه ارسال اسناد بین خریدار و فروشنده توافقی است.

کلمه تلکس( TELEX) مخفف عبارت TELegraph EXchange Service است. تلکس یک ماشین مانند پرینتر بوده که قابلیت ارسال و دریافت پیام های متنی توسط تلگراف را داشته است. به پیام هایی که به واسطه این ماشین ارسال می شود، پیام تلکس گفته می شود.

تلکس یکی از بهترین و محبوب ترین روش های ارتباط برقرار کردن بین کشتی ها در دریا بوده است و می توان آن را پیش زمینه ای برای به وجود آمدن ارتباط ایمیلی به حساب آورد. تلکس ریلیز نیز به دستورالعمل آزادسازی از مبدأ بارگیری بار گفته می شود. لازم به ذکر است امروزه چنین پیام هایی از طریق ایمیل یا سیستم آنلاین خطوط کشتیرانی و حمل و نقل ارسال می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>