اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چین

کشور چین از سال ها پیش یکی از مهم ترین شرکای تجاری ایران بوده و نقش بزرگی در تامین کالاهای وارداتی کشورمان دارد، اما قسمتی از کالاهای وارداتی این کشور مستقیما به ایران فرستاده نمی شوند. بسیاری از بازرگانان ایرانی ابتدا کالاهای وارداتی را به شکل هوایی یا دریایی وارد دبی می کنند و سپس از آن جا به ایران ارسال می کنند، اما علت آن چیست؟ انجام این کار توسط بازرگانان به 2 دلیل است.

ابتدا و مهم ترین دلیل وجود تحریم های بین المللی است که بسیاری از بازرگانان را مجبور می کنند کالاهای وارداتی را ابتدا به دبی و سپس به ایران وارد کنند. بسیاری از کشورهای خارجی به دلیل وجود تحریم ها، امکان صادر کردن کالا به ایران را ندارند و خطر انجام این کار را نمی پذیرند. به همین دلیل بسیاری از بازرگانان ایرانی، مقصد نهایی کالا را دبی اعلام می کنند. در پایان کار نیز پس از رسیدن کالاها به دبی، تاجران باید آن ها را از دبی به ایران منتقل کنند.

ثانیا به دلیل وجود بعضی معافیت هایی که به واردات دریایی و کالاهای ته لنجی تعلق می گیرد، بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی ترجیح می دهند کالاهای خود را از دبی به شکل دریایی وارد ایران کنند.آمار و ارقام نشان می دهند که هزینه ترخیص کالا از گمرک و وارد کردن آن به این شکل، نسبت به ورود مستقیم آن ها به گمرک های کشور، 50 الی 70 درصد به صرفه تر است.چین بیشتر از هر کشور دیگری در سال 98 به ایران جنس وارد کرده است و ارزش آن ها به 11211 میلیون دلار می رسد.

طی سال های گذشته، شهر دبی تبدیل به یکی از مهم ترین قطب های تجاری خاورمیانه شده است و به عنوان «دروازه تجارت با کشورهای خارجی» شناخته می شود. دبی یکی از پیشرفته ترین شهرهای امارات متحده عربی است که در ضلع جنوبی ایران واقع شده است و با بسیاری از کشورهای اروپایی رابطه تجاری دارد. این شهر در دهه 50 تنها یک بندر ماهیگیری کوچک بود، اما اکنون تبدیل به یکی از بزرگ ترین قطب های تجاری شده است.

وارد کردن و ترخیص کالا از دبی به دلیل مزایایی که دارد، همواره موردعلاقه بازرگانان ایرانی است. یکی از مزایای ترخیص کالا از دبی، عدم نیاز به پرداخت هزینه ترخیص است. کشور امارات متحده برای ترخیص کالا از گمرک، هزینه ترخیص دریافت نمی کند. همچنین مزیت دیگر وارد کردن کالا از دبی، موقعیت مکانی این شهر است. شهر دبی در همسایگی کشور ایران قرار دارد و بازرگانان می توانند کالاهای خود را در کمترین زمان ممکن وارد کشور کنند.

بیشترین کالاهای وارداتی از دبی، شامل انواع پوشاک، پارچه و لوازم آرایشی هستند. شهر دبی در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه مد و پوشاک داشته است و همین امر بازرگانان و تجار ایرانی را به وارد کردن کالا از این کشور مجاب کرده است. همچنین این شهر در حوزه لوازم آرایشی پیشرفت بسیار زیادی داشته است و بسیاری از کشورها و از جمله ایران، انواع لوازم آرایشی را از این کشور وارد می کنند. امارات پس از چین دومین کشوری است که بیشترین حجم واردات را به ایران با ارزش 8913 میلیون دلار داشته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>