اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترانزیت

تعریف‏ هایی جامع و کلی درباره ترانزیت داخلی ارائه شد. حال نوبت به معرفی ترانزیت خارجی و تفاوت‏ هایی که با ترانزیت داخلی دارد، رسیده است. ترانزیت خارجی، همان ترانزیت بین المللی است که اغلب برای جا‏به ‏جایی محموله‏ های سنگین از کشوری به کشور دیگر در نظر گرفته می‏شود.

البته بخش کوچکی از این ترانزیت ‏ها نیز به محموله ‏های سبک وزن اختصاص پیدا می‏کند که جا‏به ‏جایی آن‏ها به روش ترانزیت هوایی انجام می‏شود. برون مرزی بودن ترانزیت خارجی، قوانین و مقررات متفاوت و وسایل حمل و نقل گوناگون، تفاوت‏ های اصلی میان ترانزیت داخلی و ترانزیت خارجی به شمار می رود.

خوشبختانه در ایران تعداد زیادی شرکت ‏های معتبر و بزرگ وجود دارد که همگی در حوزه ترانزیت ‏های داخلی فعالیت گسترده‏ای دارند. اگر می‏خواهید در زمان خود صرفه ‏جویی کنید، پیشنهاد می‏کنیم که امور ترانزیتی خود را بر عهده شرکت ‏های مربوطه بگذارید. شرکت‏ ها به خاطر تجربه کافی که در زمینه تشریفات گمرکی دارند، می‏توانند در حداقل زمان ممکن ترانزیت کالا را انجام دهند.

ترانزیت داخلی کالا به صورت شخصی، هزینه بسیاری در بر خواهد داشت. برای این که هزینه ها را تا جای ممکن کاهش دهید، بهتر است امور ترانزیتی را با پرداخت هزینه‏ ای ناچیز، به شرکت‏ های ترانزیت داخلی بسپارید. باید بگوییم شرکت‏ های ترانزیتی تحت پوشش بیمه هستند. پس اگر آسیبی متوجه محموله ترانزیتی شما شود، خسارت آن توسط بیمه پرداخت خواهد شد. البته ناگفته نماند که به خاطر تبحر زیاد شرکت‏ های ترانزیتی در امور حمل و نقل، این مشکل ممکن است یک در میلیون اتفاق بیفتد.

مراحل ترانزیت داخلی

در اخبار گفته شده است که فرآیند و مراحل ترانزیت داخلی به پیشنهاد وزارت صنعت و توافق با گمرک، نیازی به اخذ ثبت سفارش ندارد و بدون آن نیز انجام شدنی است. مدارکی که برای انجام مراحل ترانزیت داخلی نیاز است، عبارت است از:

  • فاکتورهای فروش کالا
  • فهرست عدل بندی
  • گواهی مربوط به مبدا
  • قبض مربوط به انبار گمرک
  • ترخیصیه
  • بارنامه
  • گواهی ثبت سفارش
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>