اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بارنامه

بارنامه هوایی الکترونیکی (e-AWB) در سال 2010 معرفی شدند و در تاریخ 1 ژانویه 2019، به عنوان قرارداد حمل و نقل برای کلیه محموله های هوایی مورد استفاده قرار گرفتند. با این حال هنوز بارنامه های هوایی کاغذی نیز پذیرفته می شوند. نسخه ی الکترونیکی بارنامه های هوایی حاوی همان اطلاعاتی است که در نسخه کاغذی درج می شوند.

بارنامه های الکترونیکی به دلیل این که باعث کاهش مصرف کاغذ، ذخیره سازی راحت اسناد، پیگیری دقیق و ایمنی و نظم بیشتری به همراه دارند، می توانند در چند سال آینده به طور کامل جایگزین بارنامه های هوایی کاغذ بشوند.

بارنامه ها اسنادی هستند که از اهمیت ویژه در صنعت حمل و نقل برخوردارند. این اسناد در واقع قراردادی هستند که بین فرستنده و شرکت هواپیمایی تنظیم می شوند و تائیدی بر تحویل کالا به مقصد خواهد بود. قبل از حمل کالا، باید بارنامه هوایی پر شود.

همچنین باید توسط دو طرفین یعنی شرکت حمل و نقل هوایی او فرستنده امضاء گردد، تا تبدیل به یک سند قانونی و قابل اجرا شود. پس از صدور بارنامه، این سند تا زمان تحویل کالا معتبر بوده و شخصی که مسئول بار است تا قبل از رسیدن به مقصد می تواند از تحویل بار جلوگیری کند.

بارنامه های هوایی، سندی برای اثبات دریافت کالا با شرایط و مشخصات قید شده در آن است. این بدان معنا خواهد بود که صاحب بار می داند محموله سالم و ایمن به مقصد خواهد رسید. همچنین به دلیل وجود بارنامه، هرگونه خرابی و صدمه ای به محموله وارد شود، شرکت حمل و نقل باید خسارت آن را به مالک بدهد.

به خاطر داشته باشید که بارنامه می تواند در دعوی قضایی مورد استفاده گیرد. از دیگر دلایل اهمیت بارنامه ها این است که مالک می تواند با مراجعه به سامانه کد رهگیری بارنامه و با وارد کردن شماره بارنامه هوایی، مرسوله خود را پیگیری و از محل آن و تحویل دقیق اطلاع کسب کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>