اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بار خطرناک

در وهله اول باید بعد از بارگیری، محیطی که در آن بار حمل شده است کاملا پاکسازی شود؛ این پاکسازی شامل کندن انواع برچسب حمل ماده مورد نظر و باز کردن تمامی دریچه های هوا و تخلیه مایعات است. توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی این پاکسازی به درستی انجام نشود، مثلا برچسب ها را از روی دیوارهای وسیله حمل بار جدا نکنید این موارد باقی می مانند و نباید هیچ دریچه ای را باز کنید.

همین مساله ممکن است برای حمل ونقل بعدی مشکل ایجاد کند.دومین اصلی که باید در مورد بارگیری و تخلیه بارهای خطرناک رعایت کنید، نحوه محکم کردن کالاها است. برای جلوگیری از ریختن مواد داخل بسته ها یا واژگونی آن ها در حین حمل ونقل، باید بسته ها را در جای خود محکم کنید تا ثابت بمانند.

اگر مواد مورد نظر داخل بسته بندی کیسه ای یا کارتنی قرار دارند، وجود 10 کیسه یا 5 کارتن خالی داخل کانتینر ضروری است.هر زمان که بارها برای تخلیه آماده شدند، باید به شکلی دقیق و کاملا حفاظت شده تخلیه انجام شود.به محض خالی شدن جایگاه از محموله و بار، باید برای پاکسازی اولیه اقدام کنید.

اصول بعد از بارگیری و تخلیه بارهای خطرناک

پاکسازی کامل تمام قسمت های محیطی که بارها در آن قرار داده شده بود.بارها نباید به مدت طولانی در مقصد نگهداری شوند و به سرعت باید برای مقصد بعدی ارسال کنید.قبل از تعمیراتی مانند جوشکاری تمام محموله را خالی کنید تا از آتش سوزی و مشتعل شدن بارها جلوگیری شود.تمام دریچه ها و شیرهای تخلیه بعد از خارج کردن مواد باید پلمپ شوند.

از برچسب های متمایزکننده برای واگن یا مکان حمل ونقل بارهای خطرناک استفاده کنید.به نیروی امداد و پلیس مراقبتی مکان مورد نظر یا انباری که محموله در آن قرار دارد، اطلاع دهید تا مراقب بارها باشند و برای هر مساله مهیا شوند. این مورد را جدی بگیرید.

همچنین نکات گفته شده برای انواع بارگیری مانند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر قابل اجرا است. حتما به موارد ذکرشده دقت کنید تا به طور کاملا ایمن و حفاظت شده تخلیه بار انجام شود. ایمنی و حفاظت از نیروی کار در حین بارگیری و تخلیه بارهای خطرناک از جمله مهم ترین مسائلی است که باید به آن ها هوشیار و آگاه باشید.

تمام پرسنل و نیروهای کار باید نسبت به رعایت نکات ایمنی کوشا و مسئولیت پذیر باشند. آموزش های لازم در مورد هر محموله باید پیش از تخلیه و بارگیری بارهای خطرناک با نیروی کار در میان گذاشته شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>