اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

ایالات متحده آمریکا، بیش از هر کشور دیگر در جهان، مواد غذایی صادر می کند که مهم ترین مقصد صادراتی این کشور به کانادا، مکزیک، چین، ژاپن و آلمان است.سهم قابل توجهی از کل تولیدات و محصولات کشاورزی ایالات متحده آمریکا در دو دهه گذشته که شامل شیر، دانه های سویا، گندم، چغندر قند، نیشکر، سیب زمینی و مرغ، به کشورهای دیگر صادر شده است. پس ایالات متحده آمریکا که به عنوان برترین صادرکننده مواد غذایی در جهان شناخته شده است، کشورهای آلمان، انگلستان، چین، فرانسه، هلند، ژاپن، کانادا، بلژیک و ایتالیا در جایگاه دومین تا دهمین صادرکنندگان مواد غذایی در دنیا قرار می گیرند.

مراحل صادرات میوه ازایران

صادرات میوه از ایران به کشورهای دیگر دارای قوانین ثبت شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرک است. صادرات میوه و محصولات غذایی فقط توسط تولیدکنندگان مجوزدار و افرادی که کارت بازرگانی دارند امکان پذیر خواهد بود. پرداخت تعرفه های صادرات میوه، رعایت استانداردهای لازم برای بسته بندی محصول، دریافت مجوز و تائیدیه از وزارت بهداشت، اخذ مجوز خروج از گمرک و انتخاب ارسال سریع و مطمئن از دیگر نکات مهم در ارسال انواع میوه که شامل انار، خیار، زردآلو، انواع توت، گیلاس، طالبی، سیب، گردو، هندوانه، آلبالو، کیوی، نارنگی، لیمو، پرتقال، هلو، انگور و … است.

مراحل صادرات زعفران

زعفران گران ترین ادویه در جهان بوده و به معنای واقعی کلمه ارزش آن در جهان با طلا یکسان است. بهترین و باکیفیت ترین نوع زعفران در جهان به ترتیب در یونان (مقدونیه)، ایران و کشمیر تهیه و صادر می شود. در سال 2019 واردات زعفران به امارات متحده عربی از ایران 6 درصد واردات جهان و 13 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

اولین مرحله در صادرات زعفران قیمت گذاری مناسبی است که باید توسط کمیسیون نرخ گذاری گمرک انجام شود. به طورمعمول برای زعفران های بیشتر از 30 گرم بسته بندی الزامی نیست اما زیر این مقدار باید بسته بندی مرغوب و شکیل داشته باشد. داشتن گواهی استاندارد، گواهی بهداشت دامی نباتات (برحسب مورد)، معرفی نامه صادرات، مجوز گمرک و کارت بازرگانی از دیگر مراحل صادرات زعفران خواهد بود.

مراحل صادرات خرما

تونس بزرگ ترین صادر کننده خرما در جهان است. این کشور در سال2016، 16درصد از صادرات جهانی را به خود اختصاص داده است، بعد از آن ایران، امارات متحده عربی و عربستان سعودی دیگر صادرکنندگان خرما در جهان هستند. همچنین از نظر حجم صادرات، عراق با بیش از 321 هزار تن بزرگ ترین صادر کننده خرما است و بعد از آن امارات با حدود 276 هزار تن و ایران با 209 هزار تن در رده دوم وسوم قرار دارند.

برای ورود به صادرات خرما، بسیار مهم است که بازار و کشور مقصد را شناخته و تبلیغات منحصربه فرد و بسته بندی شکیل و جذاب داشته باشید. تعرفه ی صادرات خرما به کشورهای دیگر صفر است و افراد می توانند با کارت بازرگانی خرمای مضافتی، خرمای پیارم، خرمای کبکاب و خرمای زاهدی را صادر کنند.
قوانین اروپا برای واردات خرما نسبت به دیگر کشورها بسیار سخت گیرانه تر است با این حال در تمامی کشورها وضعیت بهداشتی و سلامتی این محصول به طور کامل بررسی می شود.

میزان واردات و صادرات چای

فروش جهانی از صادرات چای در جهان در سال 2019، بالغ بر 4/6 میلیارد دلار تخمین زده شده است. این در حالی است که ارزش صادرات چای در سراسر جهان از سال 2015 که ارزش آن 3/7 میلیارد دلار بود که به طور متوسط 8/12 درصد کاهش یافته و سال به سال صادرات جهانی آن کمتر می شود. با این حال هنوز قاره آسیا بالاترین درآمد دلاری را در صادرات چای داشته است.

بیشترین مقصدهای صادرات چای ایرانی به کشورهای عراق، قزاقستان، افعانستان، آلمان، هند، تاجیکستان، روسیه، ازبکستان و ترکیه است. با این حال هر ساله به میزان 60 تا 70 هزار تن چای از دیگر کشورها وارد ایران می شود. که به نسبت صادرات ایران را در بین بیشترین واردکنندگان چای بعد از کشورهای روسیه، آمریکا، انگلستان، مصر و پاکستان قرار می دهد.

صادرات عسل از ایران

فروش جهانی صادرات عسل طبیعی، در سال 2019 بالغ بر 99/1 میلیارد دلار بود. در حالی که بیشتر کشورهای اروپایی پیشتاز صادرات عسل طبیعی هستند، در ایران به دلیل رعایت نکردن استانداردهای تولید این محصول متاسفانه صادرات عسل در چند سال اخیر صفر شده است. این اتفاق در حالی رخ می دهد که کارگران بی شمار و زنبورداران زیادی در ایران در زمینه ی تولید عسل فعالیت دارند اما نبود استاندارد و عدم توجه به این محصول مهم باعث شده تا حتی کشورهای آسیایی مانند عراق نیز واردات عسل از ایران را ممنوع اعلام کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>