اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اینویس

این را بدانید که در تجارت و بازرگانی بین المللی اسناد و مدارکی وجود دارند که بسیار مهم می باشند و به اسناد حمل و نقل معرف هستند. در این اسناد تمامی مشخصات محموله ها و کالاها را در خود دارند. این اسناد یکی از مهم ترین مدارک در مبادلات خارجی می باشند و می توان از آنها به عنوان شناسنامه کالا یاد کرد. اینویس نیز یکی از همین اسناد مهم می باشد که آشناییت با آن برای بازرگانان ضروری و مهم است.

این اسناد بین المللی حاوی اطلاعات مهم در مورد کالا و مشخصات آنها هستند که با واژگان تخصصی حمل و نقل نوشته می شوند و دقیقا به همین دلیل داشتن آنها در روابط تجاری بین المللی مهم است. می توان گفت که تاجر بعد از خرید کالا و طی کردن تعهدات و پروسه مالی و تسویه حساب با بانک و فروشنده با ارائه این اسناد می تواند تشریفات گمرکی کالای خود را انجام داده و از گمرک ترخیص کند.

اینویس چیست؟

اینویس یکی از اسناد مهم تجاری می باشد و جز اسناد حمل متداول است یعنی باید در تمامی اسناد حمل وجود داشته باشد. به طور کلی اینویس سیاهه خرید یا فاکتور خرید می باشد و که این خود نوعی سند تجاری و مهم در تشریفات گمرکی به حساب می آید. هر کالایی که خریداری شود دارای اینویس است که اینویس نشان دهنده ارزش کالای خریداری شده و تعداد آن است.

بر اساس تشریفات بین المللی این سند توسط فروشنده تهیه و به نام خریدار زده می شود. فروشنده بعد از تنظیم کردن این سند باید آن را به تایید مسئول حسابداری خود در شرکت خود برساند و بعد برای گمرک و خریدار ارسال کند. از سوی دیگر خریدار باید این سند را برای ترخیص کالا از گمرک مقصد ارائه کند تا بررسی و تاییدیه آن ارسال شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>