اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اینویس


اسناد حمل چیست؟

همانطور که در بالاتر اشاره شد اسناد حمل از مهم ترین مدارک در تجارت و بازرگانی بین المللی هستند و به دو گروه اسناد حمل متعارف و اسناد حمل خاص تقسیم می شوند. اینویس از سری اسناد حمل متعارف می باشد که در تمامی تجارت و بازرگانی ها یکی از اسناد مورد نیاز است نام دیگر اینویس ( فاکتور) می باشد. از انواع دیگر اسناد حمل متداول در هر تجارت می توان به گواهی مبدا، گواهی آزمایش و بازرسی، پکینگ لیست، بیمه نامه، بارنامه و …. اشاره کرد.

اسناد خاص نیز شامل اسنادی است که جدا گانه برای هر کالا از طرف گمرک با اطلاعیه ها و بخشنامه ها در خواست می شود که تجار عزیز باید قبل از اقدام به تجارت و بازرگانی کالایی حتما بخشنامه ها و اطلاعیه های مخصوص به آن کالا را مطالعه نمایند تا در زمان ترخیص کالا از گمرک دچار مشکل نشوند و ترخیص سریع و کم هزینه را تجربه نمایند.

چه اطلاعاتی باید در سند اینویس وجود داشته باشد؟

لازم است بدانید بر عکس تمامی اسناد گمرکی که همگی قالبی از بیس تعیین شده دارند سند اینویس به این صورت نبوده و قالب و ساختاری از پیش تعیین شده ندارد. و فروشنده می تواند طبق سلیقه خود این سند را تنظیم نماید اما یک سری قوانین در این خصوص وجود دارد که فروشنده باید رعایت کند. به عنوان مثال تمامی اطلاعات درجی بر روی سند اینویس باید بر روی کاغذی مارک دار ترجیحا دارای مارک شرکت فروشنده ثبت شود.

همچنین این اطلاعات باید دارای تاریخ صدور باشند. شماره اینویس و مسلسل یکی از مهم ترین اطلاعات است. اطلاعات مربوط به فروشنده که شامل نام شرکت، آدرس پستی، تلفن و …. می باشد نیز باید درج شود. به همین ترتیب اطلاعات گیرنده کالا نیز باید ثبت شود.

کد تعرفه گمرکی یکی دیگر از اطلاعات مهم و مورد نیاز در اینویس می باشد و برای رعایت کردن اصول تجاری باید حتما ذکر شود، قیمت کل کالا، قیمت واحد کالا، تعداد کالا، مشخصات کالا به صورت دقیق و ردیف خدمات اینها تمامی اطلاعات است که باید حتما در سند اینویس یا همان فاکتور قید شود.

تفاوت پروفروما اینویس و اینویس در چیست؟

باید گفت که اینویس نوعی سند رسمی به حساب می آید اما پروفروما اینویس در واقع رسمیت نداشته و صرفا برای اطلاع قبلی است. اطلاعاتی که در پروفروما اینویس درج می شود معمولا قابل تغییر هستند. اما پس از تایید شرایط درج شده در پروفروما اینویس توسط خریدار و فروشنده، مفاد آن باید رعایت شوند. پروفروما اینویس معمولا بعد از دریافت قیمت از فروشنده تنظیم می شود یعنی بعد از استعلام قیمت ها و بررسی آنها توسط خریدار و خرید کالا سند اینویس صادر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>