اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسناد حمل

شاید بتوان اسناد حمل را در یک دسته بندی کلی به دو گروه اسناد حمل متداول و اسناد حمل خاص تقسیم بندی کرد که در ادامه به توضیحات بیشتری در این خصوص می پرازیم با ما همراه باشید. از اسناد حمل کالا متداول معمولا برای حمل و نقل همه نوع کالاها استفاده می شود. متعارف بودن این اسناد حمل تا حدی است که اگر نباشد یا ناقص باشد خریدار به فروشنده مبلغی پرداخت نکرده و به طور کلی تشریفات گمرکی کالا متوقف خواهد شد. 

مدارک اسناد حمل متعارف

مدارکی که به عنوان اسناد حمل متعارف شناخته می شوند به ترتیب عبارتند از بارنامه، فاکتور خرید، گواهی مبدا کالا، لیست بسته بندی، گواهی بازرسی کالا و در نهایت بیمه نامه کالا هرکدام از این موارد خود به عنوانی سندی جدا به حساب می آیند که مجموع همه این موارد در یک پک به عنوان اسناد حمل متعارف کالا سناخته می شود.

به عنوان مثال بارنامه نوعی سند مالکیت کالا به قابلیت انتقال به غیر است. همچنین این سند به عنوان قراردادی با شرکت حمل بوده و به عنوان بارگیری کالا و رساندن آن به مقصد است که معمولا ایان سند توسط شرکت هایی که مسئولیت حمل و نقل کالا را برعهده گرفتن صادر می شود و به دست خریدار می رسد تا با ارائه آن کالا را تحویل بگیرید.

لازم است بدانید که بعد از صدور بارنامه مالکیت کالا از شرکت فروشنده به شرکت حمل کننده واگذار می شود. همانطور که می دانید کالاها به روش های متفاوتی حمل می شوند و این بستگی به میزان هزینه و یا نیاز فوری خریدار و … دارد. به همین دلیل بارنامه های متفاوتی هم وجود دارد از بارنامه دریایی گرفته تا هوایی، زمینی و ریلی که هر کدام نشان دهنده این است که کالا به روشی از مبدا تا مقصد حمل شده است.

مدارک اسناد حمل خاص

اسناد و مدارک برای کالاهای خاص همانطور که از اسم آن پیداست برای کالاهایی با ویژگی های خاص است که معمولا ین اسناد به اسناد متعارف اضافه می شود.حمل خاص کالا به توافق طرفین معامله کالا انجام می شود. از جمله اسنادی که برای حمل خاص به مدارک اسناد حملc کالا اضافه می شود می توان به سیاهه گواهی شده، سیاهه تایید شده، گواهی وزن، سیاهی کنسولی، گواهی آنالیز سازنده کالا، گواهی لیست سیاه کالا، گواهی بهداشت و سلامت برای دام زنده، گواهی ضد عفونی کالاها و … اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>