اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترخیص

یکی دیگر از شرکای تجاری ایران کشور قطر است که شما عزیزان برای انجام امور تجاری و بازرگانی با این کشور باید یکسری از اطلاعات این کشور در خصوص سیاست، اقتصاد، جغرافیا و حتی فرهنگ و قوانین و مقررات آشنایی داشته باشید تا بتوانید به راحتی و بدون مشکلی ترخیص کالا از قطر را به انجام برسانید.

موقعیت جغرافیایی قطر

بیش از هرچیزی مهم است که بدانید قطر یکی از همسایگان جنوبی کشور ما است که با عربستان راه های زمینی دارد. این کشور در جنوبی ترین قسمت غرب آسیا منطقه خاورمیانه قرار گرفته است. مرزهای این کشور همانطور که گفته شد شامل مرزهای زمینی با عربستان و مرزهای دریایی با عراق، ایران، کویت، امارات متحده عربی و … است.

موقعیت اقتصادی قطر

لازم است که بدانید قطر پیش از اینکه ذخایر نفتی را کشف کند، از راه تجارت مروارید و صدف و انواع محصولات دریایی به کسب درآمد می پرداخته اما بعد از اکتشافات منابع نفت و گاز و شروع تجارت و در این زمینه به ثروتمند ترین کشور در شبه جزیره عربستان بدل گشته است. زیرا با درآمد های حاصل از فروش نفت و گاز طبیعی بالاترین سرانه درآمد در میان دیگر کشورهای عربی را به خود اختصاص داده است. با این تفاسیر می توان گفت که دولت قطر سومین کشور دارنده ذخایر نفت و گاز طبیعی بعد از ایران و روسیه می باشد.

قوانین گمرکی برای تجارت و بازرگانی با قطر

قوانین و مقررات یکی از مهم ترین اطلاعات در تجارت و بازرگانی با کشورها است زیرا باید بر قوانین و مقررات گمرکی آن کشور تسلط داشته باشید تا بتوانید بهترین سود را از آن خود کنید. از جمله مهترین قوانین برای تجارت و بازرگانی با قطر دانستن قوانین مربوط به ادارات گمرکی قطر است. لازم است بدانید تمامی کشور هایی که در زمینه تجارت و بازرگانی فعالیت می کنند دارای بنادر و گمرکات متعددی برای سرعت بخشیدن در امر واردات و صادارت می باشند. یکی از موارد مهم در گمرکات قطر ارزش سیف کالاها است برهمین اساس هچگونه عوارضی از کالاهای وارداتی به قطر دریافت نمی شود به همین دلیل برآورد هزینه های تجارت یکی از موارد مهم برای تجار و بازرگانان است.

قوانین گمرکی قطر

قوانین گمرکی در قطربه گونه ای تعبیه شده است که تاجران می توانند به راحتی مبالغ پرداختی خود را حساب کرده و تسلط بیش تری بر روی سرمایه خود داشته باشند. این کشور دارای گمرکات متعددی ست که به طور مناسب برای ترخیص کالا سازمان دهی شده اند. با توجه به مواردی که گفته شد تاجران ایرانی و قطری تمایل بسیار زیادی برای همکاری با یکدیگر دارند. از طرفی قطر هم دارای موقعیت ها و راه های تجاری در خاورمیانه است و راه های دریایی بسیاری با ایران دارد به همین دلیل این دو کشور می توانند به راحتی با یکدیگر تجارت داشته باشند. همچنین لازم است بدانید که تعرفه گمرکی کالاها در کشور قطر زیاد نبوده و حدودا پنج درصد از کالای وارداتی را در بر می گیرد این نیز موردی قابل توجه برای تاجران است.

پیمان همکاری ایران و قطر

یکی از موارد مهمی که لازم است در تجارت و بازرگانی با قطر بدانید این است که این دو کشور( ایران و قطر) با یکدیگر پیمان همکاری امضا کرده اند. همانطور که گفته شد به موجب ایران قرارداد که در سال های 75 تا 80 نوشته شده تمامی کشور هایی که در زمان نوشتن این قرارداد حضور داشتند توافق کرده اند که حقوق گمرکی در قطر، ایران، کشور های حاشیه خلیج فارس و شبه جزیره عربستان به طور یکسان باشد و به موجب این قرارداد هیچگونه مبلغی اضافه بر مالیات در قطر و ایران برای ترخیص کالا به جز 5 درصد توافق شده دریافت نمی شود. این قرارداد سایر کشورهای خلیج فارس و دریای عمان را نیز شامل می شود. هدف از بستن این قرارداد گسترش تجارت و محکم تر کردن تجارت و واردات و صادرات است. همچنین در این قرارداد آمده که در مناطق آزاد تجاری هر کشور برای حقوق گمرکی و ترخیص کالایی هزینه ای پرداخت نمی کند.

کالاهای وارداتی و صادارتی قطر

همانطور که گفته شد قطر بزرگ ترین صادر کننده نفت و گاز طبیعی در منطقه است. اما بسیاری از کالاهای مورد نیاز در کشور خود را از طریق واردات از سایر کشور های جهان تامین می کند.ایران نیز یکی از کشور هایی است که بسیاری از کالاهای مورد نیاز این کشور را صادر می کند از جمله کالاهایی که از ایران به قطر صادر می شود می توان به فلزات و تمامی صنایعی اشاره که برای ساخت و ساز مورد نیاز است از جمله آهن، فولاد و تیرچه های فلزی. از دیگر موارد می توان به تمامی فرآورده های گوشتی از جمله دام و حیوانات زنده اشاره کرد. اشاره می کنم که کلیه محصولات شیمیایی از جمله کالاهایی هستند که از ایران به قطر وارد می شود و در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ مشکلی از گمرکات این کشور ترخیص می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>