اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واردات

به طور کلی اگر بخوهیم بگوییم، شناسه کالا یک عدد سیزده رقمی است که باید بر روی تمامی کالا ها قرار بگیرد. این اعداد هر کدام نشان دهنده یک مجموعه ای از خصوصیات کالا مانند: جنس کالا، نوع کالا، نام تجاری، نوع کاربرد کالا، مدل کالا و ….. این سیزده عدد هرکدام برای یکی از خصوصیات کالا می باشند و با آن می توان به راحتی در تعداد بالا کالا را تشخیص داد.

چگونگی تعیین شناسه کالا

شناسه کالا را وزرات صنعت، معدن و تجارت بر اساس مشخصاتی که قبلا برای یکسری از کالاها مشخص کرده تعیین می کند. به طوری هر کدام از ویژگی ها و خصوصیات کالاها و اعداد مربوط به آنها توسط این وزارت و دستگاه های مربوطه تعیین می شود. که همانطور که گفته شد این شناسه ها برای تشخیص راحتتر کالا ها بر روی جلد آنها باید ثبت شود.

شناسه کالا برای چه کاری استفاده می شود

این شناسه سیزده رقمی کالاها همانطور که توضیح داده شد نوعی شناسنامه برای کالا ها برای شناسایی آنها می باشد. به زبان ساده تر این اعداد درج شده بر روی کالا ها نوعی زبان مشترک در فرآیند های تجاری و سامانه های الکترونیکی کشور مانند: سامانه جامع تجارت، پنجره تجارت فرامرزی، سامانه ثبتارش، برنامه جامع انبارها، بار نامه های آنلاین یا همان بارنامه های برخط، و برنامه تدارک الکترونیکی دولت و کشور می باشد.

بازرگانان گرامی برای دریافت کد شناسه کالا باید ابتدا در سامانه جامع تجارت ایران به آدرس www.ntsw.ir ثبت نام نمایند. بعد از آن ثبت نام و همچنین اظهار کالا، شماره کارت بازرگانی، شماره صنفی یا معرفی شرکت خود برای احراز صلاحیت خود اقدام نمایند. بعد از دریافت مدارک مربوط در این خصوص می توانند برای اخذ شناسه کالا با نام کاربری که دارند و رمز عبور آن وارد سامانه شناسه کالا شده و شناسه کالای خود را دریافت نمایند.

مراحل دریافت شناسه کالا

برای دریافت شناسه کالا در وهله اول باید احزار هویت و احراز صلاحیت خود را در با ثبت نام و بارگذاری نقش در سامانه جامع تجارت آغاز کنیم. بعد از وارد شدن به سایت باید مشخص کنید که کالا شما کالای تولید است یا کالای وارداتی بعد از آن باید نقش شما در فرآیند تولیدی و یا واردات این کالا مشخص شود به عنوان مثال مشخص شود که شما بازرگان حقیقی هستنید یا حقوقی و یا همان تولید کنند حقیقی هستید یا حقوقی، در مرحله بعدی گروهی که کالا در آن قرار می گیرد مانند، خوراک، پوشاک، وسایل الکترونیکی، دخانیات، لوازم و یا وسایل کشاورزی و …. بعد از آنها مراحل تعیین شناسه کالا می باشد که می تواند به انواع vic، vin، gtin و یا فاقد شناسه تقسیم بندی می شود.

بعد از تعیین شناسه آن جایگاه کالا باید مشخص شود که به gpc، hs، isic و …. تقسیم بندی می شود. در مرحله آخر تکمیل فیلد های توصیفی کالا و در نهایت نمایش بارکد کالا و نهایی شدن ثبت کالا را خواهیم داشت. شما عزیزان با انجام مو به موی این مراحل به راحتی می توانید حتی در خانه و محل کار خود بدون مراجعه به یکی از اداره های مرتبط در این خصوص به راحتی شناسه کالای خود را دریافت نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>