اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل و نقل

حمل یکسره در ثبت سفارش به معنی انتقال یا حمل و نقل کالای وارداتی از گمرک مبدا با بارنامه و وسیله ای حمل اولیه تا مقصد بدون توقف و یا تخلیه بار در گمرکی می باشد. در این روش پروانه ترانزیت داخلی صادر می شود و یا در گمرک از روش کارنه تیر مبدا و مقصد استفاده می شود.

ترانزیت داخلی به طور کلی به معنای انتقال کالای گمرک نشده از یک گمرک داخلی به یک گمرک داخلی دیگر است. به زبان ساده تر در ترانزیت گمرکی داخلی، کالا در گمرک مقصدی که بارنامه شده تخلیه و قبض انبار آن صادر می شود. اگر صاحب کالا تقاضای ارسال و یا ترانزیت کالا به گمرک دیگری را داشته باشد می تواند با ارائه قبض انبار رویه ترانزیت کالا را انجام دهد. همچنین در صورت موافقت بندر و اداره کشتی رانی می تواند برای حمل یکسره بدون قبض انبار اقدام نماید.

چگونگی انجام تشریفات گمرکی در حمل یکسره

در روش حمل یکسره کال از مبدا تا مقصد اگر کالایی وارد گمرک شود و اجازه حمل یکسره داشته باشد بدون اینکه کالا از خودرو و یا وسیله حمل تخلیه و به انبار تحویل داده شود تشریفات گمرکی آن انجام می گردد. قبض انبار نیز در این مدل از تشریفات گمرکی بر روی وسیله حمل صادر می شود. در این روش هزینه ها کمتر می شود زیرا دیگر مبلغی بابت تخلیه و بارگیری و یا انبار داری پرداخت نمی کنید. اما لازم به ذکر است هزینه های حمل یکسره باید به صورت جدا گانه پرداخت شود اما نسبت به هزینه های تخلیه بارگیری و انبار داری کمتر است و به همین دلیل به نفع بازرگان و تجار می باشد.

حمل و نقل یکسره مناسب چه نوع از کالاهایی است

همانطور که گفته شد به دلیل اینکه در حمل و نقل یکسره کالا های تجاری، کالا در گمرکی تخلیه و بارگیری نمی شود و بر روی همان وسیله حمل، امور تجاری و بازرگانی و تشریفات گمرکی آن انجام می شود. این نوع از حمل و نقل مناسب برای کالاهایی که در گمرکات تجهیزات لازم برای نگه داری آنان وجود ندارد و یا کالاهای فساد پذیر و یا کالاهایی که در پروسه تخلیه و بارگیری دوباره دچار صدمه خواهند شد است.

ترانزیت به داخل یا همان حمل یکسره کالا از به معنی واردات کالا از مقصد به گمرک داخلی با همان وسیله حمل و بدون تخلیه و بارگیری در گمرکات بر سر راه می باشد. در صورتی که ترانزیت داخلی کالا یعنی حمل کالایی که تشریفات گمرکی آن انجام نشده از گمرک داخلی به گمرک داخلی دیگر آنهم به دستور صاحب کالا و در صورتی که دلایل صاحب کالا برای گمرک کافی نباشد امکان جابه جایی و یا ترانزیت داخلی کالا ازگمرکی به گمرک دیگر وجود ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>