اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گمرک

در خصوص توضیح نحوه دریافت کوتاژ و یا کوتاژ چیست می توان گفت که کالای شما باید در سیستم مکانیزه گمرک ثبت و اعلام شود بعد از انجام این مراحل ترخیص کالای شما به اتمام رسیده است. و سیستم با نام EPL فرم اظهار نامه کالای شما را قفل می کند. و با این نام به کارکنان گمرک کالای وارداتی و یا صادارتی شما شناسانده می شود. به این فرآیند کوتاژ گفته می شود ثبت اظهار نامه در سیستم مکانیزه به هر جهت منحصر به فرد می باشد.

همانطور که متوجه شدید نحوه دریافت کوتاژ سیستمی مکانیزه می باشد که برای تمام کالاهای وارداتی و صادراتی قابل دریافت است. اگر ازکوتاژ در سامانه جامع گمرکی برای صادرات کالا استفاده شود کوتاژ صادراتی ( اظهارنامه صادراتی) و اگر از این سیستم برای واردات کالا استفاده شود کوتاژ وارداتی گفته می شود.

در سیستم اظهار نامه مکانیزه یا همان کوتاژ شماره سریالی در نظر گرفته شده که با استفاده از آن می توان به کوتاژ کالای وارداتی و یا دریافت کوتاژ صادراتی که تاجر به ثبت آن اقدام کرده دسترسی پیدا کرد. که به نام های شماره سریار کوتاژ و یا سریال اظهار نامه معروف است.

همانطور که گفته شد این مراحل نیازمند آشنایی کامل با فرآیند ترخیص کالا و همچنین بخشنامه های صادر شده در این خصوص می باشد. شما عزیزان برای اینکه بدون هیچ مشکلی عمل ترخیص کالا خود را از گمرک به ثبت برسانید می توانید از فردی قابل اعتماد و کاردان در این امور بهره بگیرید تا بدون هیچ مشکلی و با کمترین هزینه نسبت به دریافت کوتاژ و تعیین مسیر و ترخیص کالای خود از گمرک اقدام نمایید.

بعد از ثبت اطلاعات کالای ترخیصی ( وارداتی و یا صادراتی) در سیستم EPL به شما یک شماره پرونده به همراه بارکد آن داده می شود. شما با دریافت این شماره می توانید نسبت به پیگیری کالای خود اقدام کنید. این شماره در اظهارنامه شما نیز ثبت می شود و با وارد کردن و استعلام شماره کوتاژ آن در اظهار نامه می توان به شماره سریال نیز دسترسی پیدا کرد.

همانطور که گفته شد بعد از ثبت مکانیزه کالای وارداتی و یا صادراتی شماره سریالی برای پیگیری کالا و نحوه اظهار کالا در گمرک به شما داده می شود از آن شماره سریال که یک شماره هشت رقمی می باشد در تمامی مراحل و ترخیص و پیگیری فرآیند تشریفات استفاده می شود. از سری مکان هایی که آن شماره سریال کوتاژ مورد استفاده است می توان به:

بازبینی کالا در هنگام ورود و یا خروج کالا اشاره کرد به طور کلی آن شماره سریال کوتاژ در تمامی مراحل صفر تا صدی تشریفات گمرکی مورد نیاز است و باید همراه به یاد داشته باشید. همچنین در زمان اخذ و پیگیری مجوز ها تا زمان حمل و نقل و خروج کالا مورد نیاز است. در یک کالا از زمان رسیدن بار به گمرک تا زمان ترخیص و حمل و نقل آن به مقصد و انبار مورد نظر به این شماره سریال نیاز خواهید داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>