اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هگزان

حتی اگر هگزان و سیکلوهگزان از خانواده آلکان باشند خواص فیزیکی و شیمیایی آنها مشابه نیست. تفاوت اصلی آنها این است که هگزان یک آلکان حلقوی است در حالی که سیکلو هگزان یک آلکان حلقوی با ساختار حلقه است.هر دو دارای شش اتم کربن هستند اما تعداد اتم های هیدروژن آنها متفاوت است. این مسئله منجر به تفاوت در ساختار مولکولی و سایر خواص آنها می شود. هر دو به عنوان حلال های آلی استفاده می شوند اما کاربردهای صنعتی دیگر برای هر دو آنها منحصر به فرد است.

هگزان یک مایع آلی بی رنگ، شفاف، بسیار فرار و قابل اشتعال با بوی نفت مانند است. هگزان یک هیدروکربن آلیفاتیک است که به عنوان یک محصول جانبی از فرآیند پالایش نفت خام تولید می شود. در آب نامحلول و چگالی کمتری نسبت به آب دارد، اما بخار آن از هوا سنگین تر است. هگزان با برخی مواد شیمیایی از جمله کلر مایع، اکسیژن غلیظ و هیپوکلریت سدیم بسیار واکنش پذیر است. این ماده شیمیایی خطرناک است و بسته به نوع قرار گرفتن در معرض مشکلات سلامتی حاد و مزمن ایجاد می کند.

سیکلو هگزان یک آلکان حلقوی با ساختار حلقه ای واحد است. این یک مایع آلی شفاف، بی رنگ و غیر قطبی با بوی ملایم و شیرین بنزینی است که به طور گسترده در آزمایشگاه های شیمیایی به عنوان حلال استفاده می شود.

این ترکیب برای انسان و حیوان مضر و خطرناک است و همچنین به عنوان یک خطر زیست محیطی در نظر گرفته می شود. این مایع نامحلول در آب است اما در متانول، اتانول، اتر، استون، بنزن، لیگروئین و تتراکلرید کربن حل می شود.

سیکلوهگزان خالص معمولا به عنوان حلال استفاده می شود. علاوه بر این در صنعت نایلون برای تولید پیش سازهایی مانند اسید آدیپیک و کاپرولاکتام، تولید پاک کننده های رنگ و سایر مواد شیمیایی استفاده می شود.این ماده شیمیایی سمی است و استنشاق سیکلوهگزان باعث سردرد، سرگیجه، خواب آلودگی، عدم هماهنگی و سرخوشی می شود. مصرف خوراکی آن ممکن است باعث تهوع، استفراغ و گهگاه اسهال شود.

تماس پوستی باعث سوزش پوست می شود و مشکلات شدیدی مانند خشک شدن و ترک خوردن در صورت تماس بیشتر تماس بیشتر یا در مدت زمان طولانی ممکن است رخ دهد.تماس با چشم منجر به مشکلات جدی مانند درد، بلفارواسپاسم (بسته شدن غیر ارادی پلک ها)، آبریزش، ورم ملتحمه (التهاب ملتحمه چشم)، تورم پلک هاو فتوفوبیا (حساسیت شدید به نور) شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>