اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هگزان

این ترکیب شیمیایی یک آلاینده غالب در کارخانه های کفش و چرم است. قرار گرفتن در معرض آن ممکن است از طریق استنشاق و تماس پوستی هنگام تولید یا استفاده رخ دهد.ممکن است عموم مردم از طریق استنشاق هوای محیط، بلعیدن آب آشامیدنی و تماس پوستی با محصولات حاوی سیکلو هگزان در معرض آن قرار گیرند. همچنین ممکن است این ماده در شیر مادر یافت شده و در مطالعات هوای شهرهای مختلف تشخیص داده شده است.

این ترکیب به آسانی از طریق استنشاق و راه های تماس دهانی جذب می شود. از طریق ریه ها به سرعت جذب خون می شود. مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که جذب پوستی آن زیاد است که احتمالا به دلیل چربی دوستی این ترکیب است.

جذب این ماده شیمیایی در ریه ها سریع است و غلظت آن در ریه ها به 42-62 درصد غلظت هوا می رسد. سیکلو هگزان که به موش ها از طریق گاواژ خوراکی یا تزریق داخل وریدی تجویز می شود، سریع جذب و در بافت ها توزیع می شود.

سیکلو هگزان ترجیحا در بافت های غنی از چربی مانند بافت چربی، کبد و مغز تجمع می یابد. این ترکیب توسط آنزیم های سیتوکروم P450 در کبد و سایر بافت ها متابولیزه می شود. چندین متابولیت از این ترکیب از جمله سیکلو هگزانول و ترانس سیکلو هگزان-1، 2-دیول شناسایی شده اند.

این ترکیبات در ادرار انسان و حیوانات آزمایشی 48 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض آن شناسایی شده است. سیکلوهگزان استنشاق شده عمدتا از طریق بازدم از ریه ها دفع می شود. بخش کوچکی از آن وارد ادرار شده و دفع می شود. متابولیت های سیکلوهگزان، عمدتا به گلوکورونیدها و احتمالا سولفات ها ملحق شده و از طریق ادرار دفع می شوند.

سیکلوهگزان یک مایع بی رنگ با بوی ملایم است. بسیار قابل اشتعال است و به راحتی با هوا مخلوط های انفجاری را ایجاد می کند. این ترکیب می تواند چشم ها، پوست و دستگاه تنفسی را تحریک کند و غلظت زیاد می تواند منجر به بیهوشی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>