اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جیوه

این ترکیب شیمیایی را می توان با واکنش نمک تیوسیانات محلول مانند تیوسینات پتاسیم با نیترات جیوه (II) تولید کرد. این واکنش در زیر برای شما ارائه شده است:

Hg (NO 3) 2 + 2 KSCN → Hg (SCN) 2 + 2 KNO 3

از آنجا که این ترکیب شیمیایی در آب نا محلول است، در ته ظرف رسوب می کند. رسوبات را فیلتر کرده و ترجیحا در هوای آزاد یا در خشک کن قرار می دهند. از گرمای شدید برای خشک کردن این ترکیب شیمیایی اجتناب کنید، زیرا باعث تجزیه آن می شود.

تیوسیانات جیوه بسیار سمی است و هنگام کار با این ترکیب شیمیایی باید از وسایل محافظتی مناسب استفاده کنید. تیوسیانات جیوه (II) را باید در بطری سر بسته و دور از بخارهای خورنده نگهداری کنید. این ترکیب شیمیایی را درون ظروف آلومینیومی ذخیره نکنید.

تیوسیانات جیوه در اثر حرارت تجزیه می شود. اثر مار فرعون شبیه آتش بازی مار سیاه است که در کودکی با آن سرگرم می شدیم. پیش از این، تیوسیانات جیوه در مواد پیروتکنیک (نمایش آتش بازی) برای اثرات مار فرعون استفاده می شده است، اما به دلیل نگرانی های سمی و ایمنی، استفاده از آن متوقف شده است.هنگامی که تیروسیانات جیوه با منبع گرمای کافی و قوی تماس پیدا می کند، یک واکنش گرمازای سریع شروع می شود. این واکنش توده بزرگی را تولید می کند که شبیه یک مار پیچ در پیچ به نظر می رسد.

مشتعل شدن این ترکیب شیمیایی باعث ایجاد یک توده قهوه ای رنگ نامحلول می شود، که در درجه اول نیترید کربن، C3N4 است. در ادامه واکنش سولفید جیوه و دی سولفید کربن نیز تولید می شود. واکنش شیمیایی در زیر برای شما شرح داده شده است.

2Hg (SCN) 2 → 2HgS + CS2 + C3N4

در ادامه دی سولفید کربن به دی اکسید کربن و دی اکسید گوگرد تبدیل می شود.

CS2 + 3O2 → CO2 + 2SO2

C3N4 گرم شده تا حدی تجزیه می شود و گاز نیتروژن و دیسیان ( dicyan) ایجاد می کند.

2C3N4 → 3 (CN) 2 + N2

سولفید جیوه با اکسیژن واکنش داده و بخار جیوه و دی اکسید گوگرد را تشکیل می دهد. اگر واکنش در داخل یک ظرف انجام شود، می توانید یک فیلم خاکستری را در سطح داخلی جیوه مشاهده کنید.

HgS + O2 → Hg + SO2

مانند تمام انواع ترکیبات مختلف جیوه، این ترکیب شیمیایی نیز کاملا سمی است و به دلیل سمیت بالای آن دیگر در آتش بازی استفاده نمی شود. بنابراین رعایت نکات ایمنی هنگام کار با تیوسیانات جیوه و انجام واکنش شیمیایی برای مشاهده اثر مار فرعون بسیار مهم است.

لمس این ماده شیمیایی با دست های برهنه، تنفس دود یا لمس ستون خاکستر و محصولات واکنش در حین پاکسازی همگی خطرناک هستند و هنگام انجام واکنش باید بسیار دقت کرد. بنابراین اقدامات حفاظتی باید شامل استفاده از عینک، روپوش آزمایشگاهی، دستکش، هود و یک اسکوپول برای انتقال Hg (SCN) 2 به اطراف باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>