اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربید


کاربید کلسیم

یک ماده صنعتی تولید شده با فرمول مولکولی CaC2 است. رایج ترین کاربرد آن در تولید شیمیایی استیلن است که به عنوان سوخت برای ایجاد شعله حرارتی، به مقدار زیاد استفاده می شود. کاربید کلسیم خالص یک جامد بی رنگ و بلوری مانند سنگ نمک است.

این بدان معناست که یک مولکول از این ترکیب فلزی، از یک اتم کلسیم و دو اتم کربن ساخته شده است. از نظر تاریخی، از محلول استیلن در روشنایی خیابان ها استفاده شده است و گاهی اوقات از آن برای سخت شدن اجسام بزرگ فولادی نیز استفاده می شود.

کاربید سیلیکون

این ترکیب به طور طبیعی با فرمول مولکولی SiC شناخته می شود. ترکیب شیمیایی این مولکول شامل یک اتم سیلیکون و یک اتم کربن است. هنگامی که دانه های این ترکیب فلزی تولید و با هم ترکیب می شوند، یک ماده بسیار سخت و با دوام را تشکیل می دهند که در ساخت محصولات تخصصی مانند ترمز خودرو، مکانیک توربین، انواع خاصی از مهر و موم ها و یاطاقان ها استفاده می شود. کریستال های بزرگ کاربید سیلیکون را می توان به صورت مصنوعی، اغلب به عنوان موسانیت الگوی الماس تولید کرد.

کاربید تنگستن

یک پودر ریز و خاکستری رنگ است. این پودر از نظر مولکولی، حاوی قسمت های مساوی از تنگستن و کربن است. وقتی فشرده می شود، یک ماده بسیار سخت با کاربردهای بسیار زیاد ایجاد می کند. این ترکیب فلزی در ارتش برای تولید سلاح های سوراخ کننده زره استفاده می شود و در نوک ابزارهایی که توسط کوهنوردان استفاده می شود، یافت می شود.

ابزارهای مختلف، تیغ ها و جواهرات برخی از موارد دیگری هستند که گاهی اوقات با کاربید تنگستن ساخته می شوند. حلقه های ازدواج ساخته شده از این ترکیب فلزی برای مردان به دلیل درخشندگی تیره و مقاومت بالا در برابر خراشیدگی بسیار محبوب شده است.

کاربید بور

یک ماده سرامیکی و یکی از سخت ترین مواد مصنوعی شناخته شده در جهان است. ترکیب شیمیایی آن شامل چهار اتم بور و یک اتم کربن است. از این ترکیب فلزی در ساخت زره های تانک، قفل های امنیتی و ابزارهای برش و سایر کاربردهای تخصصی استفاده می شود. کاربرد تخصصی این ترکیب فلزی به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش، شامل ساخت نازل های سندبلاستر است. این ترکیب فلزی به دلیل واکنش های شیمیایی با قطعات اتمی موسوم به نوترون، در راکتورهای هسته ای نیز کاربرد دارد.

کاربید آلومینیوم

این ماده در بخش های کوچکی از صنعت محصول جانبی تولید کاربید کلسیم است. این ترکیب فلزی شبیه کریستال های زرد یا قهوه ای رنگ است و در آب حل می شوند. به طور معمول، این ترکیب فلزی در ساخت ابزارهای برش استفاده می شود یا به برخی فلزات اضافه می شوند تا مقاومت آنها را بالا ببرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>