اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیمی

تتراکلرواتیلن یک مایع شفاف و بی رنگ با بوی اتر مانند و فرمول شیمیایی C2CI4 است. این ترکیب غیر قابل احتراق، فرار و نامحلول در آب است. تتراکلرواتیلن یک ترکیب آلی هالوژنه است که از 2 اتم کربن و 4 اتم کلر (دو اتم کلر متصل به هر کربن) تشکیل شده است. این دو کربن با پیوند شیمیایی دوگانه به یکدیگر متصل می شوند. بنابراین هیچ اتم هیدروژنی در ساختار خود ندارد.

تتراکلرواتیلن یک ماده شیمیایی سنتتیک است که به طور گسترده ای برای تمیز کردن پارچه ها و عملیات چربی گیری فلزات استفاده می شود. این ترکیب در دمای اتاق یک مایع غیرقابل اشتعال است. به راحتی در هوا تبخیر می شود بوی تند و شیرینی دارد.

اکثر مردم وقتی تتراکلرواتیلن در هوا باشد می توانند بوی آن را احساس کنند، اگرچه برخی می توانند بوی آن را حتی در سطوح پایین نیز حس کنند.نام های دیگر تتراکلرواتیلن شامل پرکلرواتیلن، اتیلن تتراکلراید، تتراکلرواتن، PCE و PERC است. این ماده شیمیایی با نام های کمتر متداول دی کلرید کربن، پرکلرتتراکلرواتان و بی کلرید کربن نیز شناخته می شود.

مشخصات فیزیکی

تتراکلرواتیلن یک حلال مایع بی رنگ است که در دمای اتاق مایع است گاهی قسمتی از تبخیر می شود و بویی مانند اتر می دهد.

  • نقطه ذوب: -22.3 درجه سانتی گراد
  • نقطه جوش: 121.1 درجه سانتی گراد
  • وزن مخصوص: 1.623
  • تراکم بخار: 5.8

در سال 1821، شیمیدان افسانه ای مایکل فارادی با حرارت دادن هگزاکلرواتان و تجزیه شدن آن با کلر مولکولی به عنوان محصول جانبی تهیه کرد که PCEنامیده شد. این فرآیند منجر به تنوع وسیع روش های تولیدی امروزی شد که در آن هیدروکربن های سبک یا کلروهیدروکربن ها در حضور کلر، با یا بدون کاتالیزور گرم می شوند تا ترکیبی از PCE و بسیاری از کلروکربن های دیگر به دست آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>