اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرب

امروزه تولید اکسید سرب در صنایع به دو روش صورت می گیرد، این روش ها عبارتند از:

  • روش سنتی ( روش کوره)
  • روش بالمیل

روش سنتی

در این روش عملیات بر روی فلز خالص سرب صورت می گیرد و اکسید سرب استخراج و تولید می گردد. در این روش کنستانتره به دست آمده از فلوتاسیون (شناور سازی) سنگ معدنی سرب را در معرض حرارت و دما قرار می دهند.در این شرایط ترکیبات سولفوری به اکسید سرب تبدیل می شوند و ترکیبات ناپایدار نیز از آن خارج می شوند. این روش بسیار پرهزینه و گران است و آلایندگی بسیار بالایی دارد. علاوه بر این اکسید سرب تولیدی نیز کیفیت مطلوبی ندارد به همین دلیل این روش در حال منسوخ شدن است.

روش بالمیل

در این روش گلوله های سربی را درون درام دستگاه بالمیل که با سرعت معین در حال گردش است، می ریزند. ذرات سرب به صورت متوالی با یکدیگر برخورد می کنند و خرد می شوند و به ذرات کوچک تر تبدیل می شوند. در این مرحله فرایند اکسایش نیز رخ می دهد زیرا این ذرات با اکسیژن ترکیب می شوند. مکنده های داخل دستگاه بالمیل هوای داخل محفظه را خارج می کنند و اکسید سرب با کیفیت بالا و مناسب تولید می گردد.

کاربردهای اکسید سرب

این ترکیب کاربردهای بسیار زیادی در صنایع دارد. اکسید سرب در تولید رنگ های ساختمانی و نقاشی کاربرد بسیار گسترده ای دارد و به عنوان خشک کننده رنگ های روغنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردهای دیگر این اکسید شیمیایی در زمینه پزشکی است و برای شستشو و ضد عفونی وسایل پزشکی بکار می رود. همچنین این ماده پرکاربرد در صنعت کوزه گری نیز برای ایجاد لعاب روی کوزه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

حلالیت اکسید های رنگی به وسیله اکسید سرب بهتر صورت می گیرد و موادی همچون اکسید سرب، کربنات و سرنج باعث افزایش قابلیت کشسانی لعاب ها و در نتیجه نرمی و انعطاف پذیری بهتر این مواد می شوند. کاربرد دیگر آن در صنعت تولید شیشه است، فواید استفاده از این اکسید شیمیایی در صنعت شیشه سازی عبارتند از:

  • ضریب شکست محصول نهایی را افزایش می دهد.
  • ویسکوزیته شیشه را کاهش می دهد.
  • باعث می شود مقاومت ویژه الکتریکی شیشه افزایش یابد.
  • همچنین توانایی شیشه را در جذب اشعه ایکس بالا می برد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>