اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرب

به طورکلی 3 نوع اکسید سرب با کاربردهای تجاری وجود دارد:

  • ساب اکسید سرب (2PbO.Pb) که همچنین به عنوان اکسید سرب خاکستری/ نیز شناخته می شود
  • منو اکسید سرب یا لیتارژ (PbO)
  • اکسید سرب قرمز (Pb3O4) یا سرنج

کاربرد ساب اکسید سرب / اکسید سرب خاکستری

اکسید سرب خاکستری در مقیاس وسیع برای آماده سازی صفحات در باتری های اسید سرب استفاده می شود. این ترکیب به شکل پودر خاکستری است و اندازه ذرات آن تا 350 مش متغیر است.

کاربرد منوکسید سرب یا لیتارژ

لیتارژ یا مونوکسید سرب (PbO) پودری زرد رنگ یا مایل به قرمز، بی بو، سنگین، خاکی و نامحلول در آب است که عمدتا در تولید تثبیت کننده های سرب (استریات سرب)، سفالگری، شیشه سرب و رنگ استفاده می شود. این ترکیب به شکل پودر و گرانول تولید می شود.

سایر کاربردهای لیتارژ به عنوان واسطه در صنایع مختلف مانند روان کننده ها و گریس ها، حشره کش ها، رنگدانه های معدنی، صابون های سربی، پالایش نفت، لاستیک و PVC و غیره است.

کاربرد سرب قرمز

سرب قرمز یا سرنج یک پودر قرمز روشن تا نارنجی - قرمز است. معمولا از سرب قرمز برای محافظت از آهن و فولاد در برابر زنگ زدگی استفاده می شود. از نظر شیمیایی سرب قرمز یا تترااکسید سرب (Pb3O4) ترکیبی نامحلول در آب است که با اکسیداسیون سرب فلزی (مونوکسید سرب) تهیه می شود.

سرب قرمز یکی از قدیمی ترین و رایج ترین رنگدانه های ضد خوردگی است که روی سطوح فلزی استفاده می شود. سرب قرمز پوشش اصلی بزرگ ترین پل های جهان را تشکیل می دهد و همچنین آغازگر انتخابی اکثر سازه های پیچیده فولادی است که در قرن بیستم ساخته شده اند.

سرب قرمز در برابر آب شور مقاوم بود و روی بدنه و عرشه میلیون ها کشتی استفاده می شود. سرب قرمز عملا در آب نامحلول است. با این حال در اسید کلریدریک موجود در معده محلول است بنابراین در صورت بلع سمی است.

همچنین در الکل نامحلول است. در اسید کلریدریک، اسید استیک گلاسیال و مخلوط رقیق شده از اسید نیتریک و پراکسید هیدروژن نیز حل می شود. سرب قرمز تا حدودی در صنایع سرامیک و شیشه، رنگ و رنگدانه و مواد منفجره استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>