اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرب

اکسید سرب انواع مختلفی دارد و هریک کاربرد منحصر به فردی در صنایع دارند. این ترکیب شیمیایی دو نوع ساختار، به نام های ساختار بلوری تتراگونال و ساختار بلوری قائم الزاویه دارد. کاربردهای مدرن اکسید سرب عمدتا در تهیه شیشه، تولید رنگ و سرامیک های صنعتی از جمله اجزای دستگاه الکترونیکی است.

اکسید سرب، به دو رنگ زرد (لیتارژ) و قرمز (سرنج) وجود دارد. این ترکیب شیمیایی در اسید ها و بازها حل می شود اما قابلیت چندانی برای حل شدن در آب ندارد. در صنایع مختلف از سرنج بیشتر از لیتارژ استفاده می شود زیرا دسترسی به سرنج آسان تر و از نظر قیمت مقرون به صرفه تر است.

یکی از کاربردهای مهم اکسید سرب استفاده در لعاب کاری است. مصرف این ترکیب شیمیایی ویسکوزیته لعاب مذاب و دمای ذوب مخلوط را کاهش می دهد و دامنه وسیع تری را برای ویسکوزیته مذاب در اختیار صنایع قرار می دهد.

فلز سرب از جمله فلزاتی است که در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم است. سرب اگر در مجاورت هوا قرار گیرد، یک لایه اکسید روی سطح آن تشکیل می شود که از خوردگی بیشتر فلز جلوگیری می کند. این فلز در برابر اسید سولفوریک بسیار مقاوم است به همین دلیل به عنوان یک لایه محافظتی در برابر این اسید در برابر ابزارهای مختلف بکار گرفته می شود. در مقابل مقاومت سرب در برابر اسید کلریدریک کم است و در برابر اسید نیتریک اصلا مقاومتی ندارد.

سرب از لحاظ مکانیکی کارایی ندارد اما وقتی به عنوان آلیاژ با عناصری مانند آنتیموان، آرسنیک، کلسیم و مس ترکیب می شود، باعث افزایش سختی و بهبود کاربرد این فلزات می شود. سرب جز نرم ترین و سنگین ترین فلزات شناخته شده در جهان است و در صنعت به راحتی بریده و خراشیده می شود. از سرب برای لحیم کاری نیز بسیار استفاده می شود.

اگر فلز سرب در معرض حرارت 600 درجه سانتی گراد قرار گیرد و اکسیژن موجود در هوا را جذب کند به اکسید سرب تبدیل می شود. از نظر شیمیایی اکسید به ترکیبی گفته می شود که حداقل یک اتم اکسیژن و یک اتم از عناصر دیگر را درون خود داشته باشد. برخی از اکسیدهای معروف عبارتند از اکسید سرب، دی اکسید کربن، کلسیم اکسید و آب.

اکسید ها دارای مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به عنصر خالص خود هستند. اکسیدها قابلیت حل شدن در آب را ندارند و در صنایع مختلف از اکسید ها به دلیل دارا بودن رنگ های قوی برای تولید رنگ استفاده می کنند.اکسید فلزی به صورت لایه ای نازک بر روی فلزات قرار می گیرد و از فلزات در برابر فرسایش و خوردگی محافظت می کند. بیشتر فلزت در طبیعت اکسیده می شوند زیرا مقاومت و پایداری بیشتری به دست می آورند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>