اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


براکس


در آزمایشگاه

براکس پنتا در آزمایشگاه های بیوشیمی و شیمی برای ساخت بافرها استفاده می شود. از این ترکیب به عنوان مثال برای ژل الکتروفورز DNA در روش های پوشش دهی استفاده می شود. بافرهای بورات معمولاً در pH 8 به عنوان محلول تعادل ترجیحی در واکنش های اتصال عرضی مبتنی بر DMP استفاده می شوند.

در صنعت

هنگام جوشکاری آهن و فولاد، مخلوطی بوراکس پنتا و کلرید آمونیوم به عنوان شار استفاده می شود. این ترکیب نقطه ذوب اکسید آهن را کاهش می دهد و باعث می شود که روان شود. بوراکس دکاهیدرات نیز در هنگام لحیم کاری جواهرات مانند طلا یا نقره به شکل شار با آب مخلوط می شود.

این مسئله اجازه می دهد لحیم مذاب به طور مساوی روی مفاصل مورد نظر جریان یابد. بوراکس دکاهیدرات همچنین یک شار خوب برای لحیم کاری تنگستن با روی و قلع است است. استفاده از براکس پنتاهیدرات به عنوان جایگزین جیوه یک روش ترجیحی برای استخراج طلا در معادن با مقیاس کوچک است.

صنایع غذایی

بوراکس پنتا با شماره E285 به عنوان یک افزودنی غذایی در برخی غذاهای خاص که حاوی سطوح بالایی از نمک هستند، استفاده می شود تا به نگهداری آنها کمک کند. استفاده از آن به عنوان یک ماده در پخت و پز باعث ایجاد بافت لاستیکی باقوام در غذا شده و یا به عنوان نگهدارنده عمل می کند. در آشپزی شرقی بیشتر برای افزایش قوام از آن استفاده می شود.

صنعت شوینده ها

این ترکیب در تولید مواد شوینده و بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته و باعث از بین رفتن لکه ها و کثیفی های پارچه و سطوح می شود. به همین دلیل براکس پنتا در تولید انواع شوینده ها از جمله پودرهای ماشین لباسشویی، ظرفشویی، مایع دست شویی و مایع ظرف شویی مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر کاربردهای بوراکس پنتا ساخت ژل اسلایم است زیرا باعث ایجاد خاصیت کشسانی در بافت ژل اسلایم می شود. این ترکیب شیمیایی در تولید انواع حشره کش ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک سم حشرات موذی را از بین می برد.

در ساخت و ساز

بوراکس می تواند از رشد قارچ های آسیب رسان به چوب جلوگیری کرده و از محصولات چوبی در برابر آفات محافظت می کند. این بدان معناست که چوب تصفیه شده با بوراکس می تواند در ساخت و ساز در مناطقی استفاده شود که به دلیل پوسیدگی یا موریانه ممنوع است.

قابلیت های مقاوم در برابر آتش محصولات بوراکس آنها را به یک انتخاب عالی برای عایق بندی مسکن و سیم کشی تبدیل می کند. فولاد با مقاومت بسیار بالا، ساخته شده از بوراکس، بسیار سخت تر از فلزات دیگر است و باعث سبک تر شدن خودروها و آسیب پذیری کمتر آنها می شود.بوراکس مورد استفاده در تولید سرامیک به ایجاد لعاب و مینای قوی برای کاشی های با دوام، سقف ها، سیلوها، لوازم خانگی و موارد دیگر کمک می کند.

در کشاورزی

بور همچنین یک ماده مغذی ضروری برای رشد محصولات کشاورزی است. مکمل های بور کشاورزان را قادر می سازد تا عملکرد و کیفیت محصول خود را افزایش دهند که می تواند در طولانی مدت به کاهش هزینه های مواد غذایی کمک کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>