اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرنج

ترکیبات سرب در بیشتر رنگ های موجود در جهان همچون رنگ سفید برای افزایش کیفیت، مورد استفاده قرار می گیرند. زمانی که اکسید سرب با هوا در دمای بالای 400 درجه واکنش می دهد، سرنج به دست می آید. سرنج یا تترا اکسید سرب به عنوان ماده ای اکسید کننده، سمی، سرطان زا و منفجره دسته بندی می شود به همین دلیل در زمان حمل و نقل این ترکیب شیمیایی باید بسیار دقت کرد.

در کشورمان ایران در جشن های چهارشنبه سوری مردم از سرنج در نارنجک های دستی به عنوان اکسید کننده قوی استفاده می کنند. این ماده شیمیایی با افزایش حرارت، تجزیه می شود و دودی شیری رنگ و اکسیژن تولید می کند. تترا اکسید سرب یک ترکیب شیمیایی نامحلول در آب است که از طریق اکسیداسیون فلز سرب (مونوکسید سرب) تهیه می شود و دارای ساختار بلوری چهار ضلعی است. شکل معدنی این ترکیب به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب شیمیایی به عنوان یک عامل پخت در برخی از ترکیبات پلی کلروپرن استفاده می شود. تترا اکسید سرب همچنین به جای اکسید منیزیم، برای ارائه خواص بهتر مقاومت در برابر آب در محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سرنج در اسید کلریدریک، اسید استیک، مخلوط رقیق شده اسید نیتریک و پراکسید هیدروژن و محلول های گرم قلیایی به خوبی حل می شود. استفاده از این ترکیب شیمیایی به دلیل سمی بودن آن بسیار محدود است و هنگام استفاده از آن باید نکات ایمنی را به خوبی رعایت کرد.

از تترا اکسید سرب بیشتر به عنوان رنگدانه برای تولید رنگ های اولیه و ضد زنگ برای اجسام آهنی استفاده می شود. به دلیل سمی بودن این ترکیب شیمیایی، امروز استفاده از آن بسیار محدود شده است. در گذشته، از این ترکیب شیمیایی در ترکیب با روغن کتان به عنوان یک رنگ ضخیم و با دوام برای جلوگیری از زنگ زدن و خوردگی در فلزات استفاده می شده است. ترکیبی از الیاف آلومینیوم و کتان نیز برای لوله کشی مورد استفاده قرار می گرفت، که امروزه با نوار PTFE جایگزین شده است.

در حال حاضر بیشترین کاربرد این ترکیب شیمیایی برای تولید شیشه به ویژه شیشه سربی است. همچنین کاربرد محدودی نیز در برخی از وسایل آتش بازی آماتور به عنوان یک اکسید کننده نسبتاً قوی دارد.اکسید سرب قرمز همچنین برای ساییدن رنگ ها و لایه های فلزات، قبل از جایگزینی با رنگ مخصوص مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای لعاب دادن به سفال نیز در برخی شرایط استفاده می شود. سرنج در صنعت برق برای ساخت پیزو فایل استفاده می شود و در صنایع شیمیایی به عنوان یک اکسید کننده ضعیف کاربرد دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>