اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لیتارژ

لیتارژ یک ماده معدنی ثانویه است که از اکسیداسیون سنگ معدن گالن ( galena ores) تشکیل می شود. این ماده معدنی به عنوان یک پوشش با ساختار کریستال چهار ضلعی تشکیل می شود. اجزای شیمیایی لیتارژ به آن بافت نرم و چرب می دهد که دارای گرانش بسیار خاص بین 9٫14 تا 9٫35 است.همچنین می توان اکسید سرب را با گرم کردن فلز سرب تولید کرد.

دمای مورد نیاز برای این کار حدود 600 درجه سانتی گراد می باشد آماده سازی این فرآیند شامل پمپاژ هوا بر روی سرب مذاب است که باعث می شود ماده معدنی اکسیده شده از بالای آن به درون یک ظرف دیگر بریزد که در عرض چند دقیقه به صورت پودر سخت می شود. دانشمندان لیتارژ را ابتدا به عنوان یک پلی مورف ماسیکوت ( massicot) کشف کردند و بعد از گذشت سالها در سال 1917 به عنوان یک ماده معدنی جدید شناخته شد.

لیتارژ (Litharge) نوعی ماده معدنی است که عمدتاً برای ساخت تثبیت کننده های سرب، سفال، رنگ، جوهر و لعاب ظروف استفاده می شود. این ترکیب شیمیایی که به نام مونو اکسید سرب نیز شناخته می شود، پودری مایل به قرمز یا زرد رنگ، خاکی، بی بو و جامد می باشد که در آب نامحلول است.

نام های رایج دیگر این جزء شیمیایی شامل اکسید سرب (Lead Oxide)، اکسید سرب زرد، Plumbous Oxide می باشد ولی معمولاً این ترکیب شیمیایی را مونوکسید سرب (Lead Monoxide) می نامند.

این ماده شیمیایی دارای درجه سختی 2 است و در اسیدها و بازها حل می شود و برای انسان سمی می باشد. لیتارژ اگر متبلور نشود، ماسیکوت نامیده می شود ولی اگر پس از ذوب و سرد شدن متبلور شود، لیتارژ نامیده می شود.

این پودر زرد رنگ که محصول جانبی اکسیداسیون سنگ گالن می باشد، مزایا و کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارد. از این پودر به مقدار بسیار زیاد به عنوان یک ماده خمیری شکل قرمز رنگ برای ذخیره سازی در باتری های مشتق شده از سرب قرمز و لیتارژ با افزودنی های دیگر استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>