اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لیتارژ

بهتر است بدانید از بین صدها ترکیب معدنی و آلی حاوی سرب، از جمله کربنات ها، اکسیدها، سولفات ها، سیلیکات ها، کرومات ها و استات ها، لیتارژ از همه مهم تر است. منوکسید سرب یا لیتارژ تقریبا شامل 93٪ سرب و تنها 7٪ اکسیژن در ترکیب خود می باشد. دو شکل صنعتی لیتارژ عبارتند از لیتارژ گرانولی و پودری که بسته به کاربرد در تولید محصولات مختلف استفاده می شوند.

فرایندی که این ماده شیمیایی طی آن ساخته می شود، تنوع بسیار متمایزی از خواص فیزیکی را ارائه می دهد زیرا این ماده شیمیایی را می توان در اندازه های مختلف ذرات و به دو شکل کریستالی تولید کرد.هنگامی که این ماده شیمیایی با سرب قرمز ( سرنج) و دیگر افزودنی ها مخلوط می شود، محصول به دست آمده یک ماده خمیر مانند است که برای ذخیره سازی در ساخت باتری های استفاده می شود.

بالاترین خلوص این ماده شیمیایی، به طور گسترده ای در ساخت وسایلی همچون لامپ های تصویر تلویزیون، تولید شیشه، ساخت ترمینال های صفحه نمایش کامپیوتر و بسیاری از موارد دیگر در صنعت الکترونیک استفاده می شود.

این ماده می تواند به عنوان محصول جانبی جداسازی برخی از فلزات همچون جداسازی طلا با استفاده از سرنج و جداسازی نقره از سرب نیز به دست آید. همچنین لیتارژ بیسموت در نتیجه اکسیداسیون بیسموت به دست می آید.

بالاترین کیفیت این ماده به طور گسترده ای در تولید شیشه استفاده می شود که شامل لامپ تصویر تلویزیون و ترمینال های نمایشگر کامپیوتر می باشد. این خواص به خاطر ظرفیت محافظت کنندگی بالای سرب است که تابش های مضر را مسدود می کند. معمولاً بخش داخلی یک لامپ، از شیشه سرب دار ساخته شده است.

این ماده شیمیایی، استفاده بسیار زیادی در ساخت لعاب و تولید محصولاتی سفالی دارد.همچنین، در بهترین ظروف شیشه ای کریستالی موجود در جهان، از سرب موجود در لیتارژ برای افزایش قدرت درخشندگی استفاده می شود.

این ترکیب همچنین در صنایع مختلف برای تولید محصولاتی همچون مواد منفجره، سرامیک، رنگ و رنگدانه بسیار استفاده می شود.از این ماده شیمیایی در ساخت رنگ های ساختمانی و رنگ های روغنی و در پزشکی جهت شستشو و ضد عفونی کردن وسایل پزشکی استفاده می شود.

این ماده شیمیایی سمی است و اگر استنشاق و یا خورده شود می تواند باعث ایجاد مسمومیت حاد در فرد شود. این ماده شیمیایی یک تراتوژن یا سرطان زا و مشکوک به موتاژن ( mutagen) است. در صورت تماس با پوست نیز ممکن است باعث سوزش یا حتی زخم شدن پوست در ناحیه تماس شود. همیشه به یاد داشته باشید، در هنگام استفاده از این ماده شیمیایی از تجهیزات مراقبتی مانند عینک، دستکش و محافظ استفاده کنید.

در صورت تماس با چشم ها بلافاصله با آب مقطر و پاکیزه چشم خود را شست و شو دهید و در صورت پوشیدن لنزهای چشمی، سریعا آنها را از چشم خود بردارید.در صورت تماس با پوست بلافاصله محل برخورد این ماده شیمیایی را با آب و صابون به خوبی بشویید و در صورت استنشاق یا بلع، ابتدا مصدوم را به فضای باز و هوای تازه منتقل کرده و سپس به دنبال مراقبت های پزشکی برای مصدوم باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>