اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تایرهای دارای دو نوع بایاس (BIAS) و رادیال (RADIAL) هستند که بایاس قدیمی‌تر و رادیال جدید‌تر است؛ معمولا تکنولوژی‌های مدرن به قدیمی‌ها برتری دارد و این امر در رابطه با تایرها هم مستثنی نیست.به گفته کارشناسان، در تولید لاستیک‌های بایاس که از تکنولوژی قدیمی برخوردار هستند، از الیاف ورشته‌های نخی استفاده می‌شود. درحالی‌که در تولید لاستیک‌های رادیال از رشته‌های سیمی استفاده می‌شود.

تایرهای بایاس اگر تحت تأثیر نیروهای عمودی قرار بگیرند، سطح تماس آج آنها تغییر شکل داده و به مرور حالت جمع شده پیدا می‌کند. این مساله باعث کاهش عمرلاستیک و چسبندگی آن به جاده می‌شود. درمقابل تایرهای رادیال به دلیل ساختار محکم وتغییرات اندک شکل آج‌ها، درپیچ، چسبندگی خوبی به سطح جاده دارند. این لاستیک‌ها به دلیل به کارگیری رشته‌های سیمی در ساختار خود، تحمل سرعت بالاتری نسبت به تایرهای بایاس را دارند و عمر آنها نسبت به لاستیک‌های بایاس 40 تا 60 درصد بیشتر است. به گفته فعالان بازار، تکنولوژی تولیدی اکثر شرکت‌های ایرانی از نوع بایاس بوده و اکثر تایر‌های رادیال وارداتی هستند. توجه داشته باشید قیمت لاستیک‌های رادیال بیشتر از نوع بایاس بوده ونوع تایر روی آن حک شده است.

تایر

استحکام
تایرهای بایاس بسیار ساده‌تر از رادیال‌ها سوراخ می‌شوند و این در حالی است که در صورت پارگی تایرهای رادیال، می‌توان آن‌ها را ترمیم کرد اما نوع دیگر عموما غیر قابل ترمیم هستند و باید تعویض شوند.

مقاومت در برابر گرما
تایرهای رادیال به دلیل نوع ساختار می‌توانند گرما را در تمامی سطح تایر به صورت موثرتری توزیع کنند؛ به همین دلیل برای مسافرت‌های طولانی و سرعت‌های زیاد مناسب‌تر هستند.

عمر تایر
شاید تایرهای بایاس ارزان‌تر از رادیال‌ها باشند اما از طرفی عمر و مقاومت آن‌ها کمتر از رادیال‌ها است. در نتیجه تایرهای رادیال نسبت به نوع دیگر به صرفه‌تر است. در برخی موارد تایرهای رادیال عمری دو تا شش برابر نوع بایاس دارند.

تکنولوژی تولیدی اکثر شرکت‌های ایرانی از نوع بایاس بوده و اکثر تایر‌های رادیال وارداتی هستند. توجه داشته باشید قیمت لاستیک‌های رادیال بیشتر از نوع بایاس بوده و نوع تایر روی آن حک شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>