اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سدیم

این ماده شیمیایی را باید در مکانی خشک و خنک و سرپوشیده نگهداری کنید و اصلا نباید در معرض هوا و رطوبت و تابش نور زیاد خورشید قرار گیرد، زیرا اگر در معرض رطوبت و هوا قرار گیرد عملکرد آن ضعیف می شود و حتی مولکول های آن تجزیه می شوند. این ترکیب قابلیت آتش زایی نیز دارد و با آب، رطوبت و مواد شیمیایی و فلزی واکنش نشان می دهد.

اگر این ماده شیمیایی با چشم و پوست شما برخورد داشت، باید سریعا و به مدت 15 دقیقه ناحیه را با آب فراوان شست و شو دهید. در صورت استنشاق سولفور سدیم، باید فرد را سریعا به محلی با هوای تازه انتقال دهید و درصورت لزوم فرد را به دستگاه اکسیژن متصل کنید. در نهایت در صورت بروز علائم شدیدتر فرد را به مراکز درمانی منتقل کنید.این نکته مهم را باید در مورد این ماده شیمیایی در نظر داشته باشید، که در زمان کار کردن با این ماده حتما باید از تجهیزات محافظتی و ایمنی مناسب استفاده کنید.

سولفور سدیم جزو ترکیبات شیمیایی خطرناک دسته بندی نمی شود، اما در هنگام کار کردن با این ماده شیمیایی باید از لباس کار، دستکش و عینک مناسب استفاده کرد. در حفظ و نگهداری این ماده شیمیایی باید بسیار دقیق باشید و این ماده را نباید در کنار ترکیبات اکسید کننده، حلال های آلی و ترکیبات اشتعال پذیر نگهداری کنید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که هر زمان از این ماده شیمیایی استفاده کردید درب ظرف آن را محکم ببندید، زیرا این ماده به رطوبت بسیار حساس است.سولفور سدیم در صنایع دیگر نیز به کار می رود، برخی از این صنایع عبارتند از:

  • صنایع نساجی: در صنایع نساجی از این ترکیب شیمیایی برای سفید و جدا کردن گوگرد و کلر استفاده می شود.
  • صنایع چرم سازی: در این صنعت از سولفور سدیم برای دباغی کردن پوست حیوانات استفاده می شود. به گونه ای که فرایند جداکردن پشم از پوست حیوانات با این ماده صورت می گیرد.
  • صنایع رنگرزی: برای تثبیت و بهبود رنگ از این ترکیب شیمیایی استفاده می شود.
  • صنایع شیمیایی: در فرآیند سولفوناسیون و سولفومتیلاسیون، تولید مواد شیمیایی لاستیک و رنگ های گوگردی از سولفور سدیم استفاده می شود.
  • صنایع کاغذ سازی: در صنعت کاغذ سازی برای فرایند کرافت از سولفور سدیم به صورت پرک استفاده می کنند.
  • صنایع معدنی و استخراج فلزات: این ترکیب شیمیایی در صنایع معدنی و استراج فلزات نقش بسزایی دارد و می تواند سنگ ها را از فلزات جداسازی کرده و موجب فلوتاسیون کانی ها می شود.
  • صنایع غذایی: این ترکیب به مقدار بسیار کم در صنایع غذایی به عنوان یک عامل نگهدارنده به مواد غذایی بسته بندی شده، مانند آبمیوه ها، میوه های خشک، میگو و ماهی منجمد، کنسرو سبزیجات و سیب زمینی خشک شده، ژلاتین، ادویه جات، انواع سوپ های آماده، سرکه، غلات بسته بندی شده و مواد غذایی پخته و بسته بندی شده اضافه می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>