اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سدیم

این ترکیب شیمیایی به سه روش در صنایع شیمیایی تولید می شود که عبارتند از:

  • احیا سولفات سدیم با زغال سنگ یا گاز
  • واکنش سولفید هیدروژن و سود سوزآور.
  • الکترولیز نمک طعام و ترکیب ملغمه سدیم حاصل با گوگرد

خاصیت اشتعال پذیری سولفور سدیم

سولفید هیدروژن تنها ترکیب موجود در این ماده شیمیایی است که خاصیت اشتعال زایی دارد. ترکیبات دیگر سولفور سدیم اگر در معرض دمای بالا قرار گیرد؛ به طور خودکار گرم می شوند و اگر رطوبت به اندازه و به مقدار کافی در محیط باشد، این ترکیبات خود به خود سرد می شوند. به این عمل ترمودینامیک - سینتیک گفته می شود.

این ترکیب شیمیایی خاصیت قلیایی بسیار زیادی دارد و با برخی از اسیدها ناسازگار می باشد. عموما از این ترکیبات به عنوان واکنشگر کاهنده استفاده می شود. همچنین این ترکیب با ترکیبات اکسید شونده سازگار نیست و واکنش شدید نشان می دهد.سولفور سدیم و چند سولفید دیگر با اسید ها سازگار نیستند و واکنش های شدیدی نشان می دهند و گازی به نام سولفید هیدروژن از خود ساطع می کنند.

این گاز بسیار خطرناک و سمی می باشد و قابل اشتعال است. نمک معدنی این ماده نیز اشتعال پذیر می باشد. اگر این ماده را تحت گرما و حرارت بالا قرار دهید، تجزیه می شود و در پایان دچار حریق می گردد. نکته مهم این است که اگر این ماده در محیط خشک و بدون رطوبت نگهداری شود، شدت آتش سوزی آن نیز بیشتر خواهد شد.

نکته قابل توجه در مورد این ترکیب شیمیایی این است که بهتر است در معرض حرارت و دمای بالا قرار نگیرد در غیر این صورت به اکسید سدیم و کف اکسید سولفور تبدیل می گردد، که هر دو این مواد به شدت سمی می باشند و به محیط زیست آسیب می رسانند. سولفور سدیم با کربن، نمک های دی آزونیوم، کربن اکتیو و چند ماده اکسید کننده دیگر، به شدت واکنش نشان می دهد و افرادی که در تولید محصولاتشان از این مواد استفاده می کنند، باید خیلی مراقب باشند و موارد ایمنی را برای کارکنان خود فراهم کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>