اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ورمیکولیت

ورمیکولیت نوعی ماده معدنی طبیعی است که با اعمال گرما از طریق فرآیندی به نام لایه برداری، به رشته های طولانی کرم مانند منبسط می شود. هنگامی که این ماده به شکل منبسط شده است، چگالی و رسانایی حرارتی پایینی دارد. این باعث می شود که به عنوان یک سنگدانه سبک در ساخت و ساز، پرکننده عایق حرارتی و اصلاح کننده خاک مفید باشد. همچنین به عنوان یک جاذب و به عنوان بالشتک در بسته های حمل شده بسیار خوب عمل می کند.

اگرچه اینها تنها تعدادی از کاربردهای بالقوه ورمیکولیت هستند. این ماده بسیار متنوع است و می تواند در طیف گسترده ای از برنامه ها استفاده شود. در اینجا فقط چند مورد از کاربردهای بالقوه آن آورده شده است.از آنجایی که ورمیکولیت نرم، استریل، جاذب و بدون جریان است، به خوبی به عنوان یک پشتیبان و حامل برای انواع خاصی از مواد مغذی، از جمله آماده سازی ویتامین، غلظت چربی و ملاس عمل می کند.در نتیجه در تولید خوراک دام به خوبی عمل می کند. این ماده مایع زیادی را در خود نگه می دارد و در عین حال ویژگی هایی را حفظ می کند که کار با آن را آسان می کند و خوردن آن برای حیوانات بی خطر است.

باغبانی و کشاورزی

ورمیکولیت به عنوان یک محیط رشد موثر شناخته شده است. معمولاً در فرمولاسیون های کمپوست با زغال سنگ نارس یا زغال سنگ نارس استفاده می شود و شرایط ایده آلی را برای رشد گیاه ایجاد می کند.هوادهی خاک را بهبود می بخشد، باعث آزاد شدن مداوم کودهای اضافه شده و حفظ رطوبت خاک می شود. خود ورمیکولیت همچنین منیزیم، پتاسیم و مقادیر کمی از مواد معدنی دیگر را به خاک اضافه می کند.

نسبت هوا به آب موجود در کمپوست های ورمیکولیت و ذغال سنگ نارس رشد ریشه را تحریک کرده و تولید نهال های سالم را تسهیل می کند. همچنین ممکن است برای حمل و گسترش کودها، علف کش ها و آفت کش ها در باغ ها در هر نوع و اندازه ای استفاده شود.

این ماده معدنی طبیعی می تواند سه یا چهار برابر وزن خود آب جذب کند و همچنین مواد مغذی مختلف گیاهی مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم را جذب می کند. این ویژگی ها آن را برای تکثیر و برای کاشت گیاهانی که بهترین عملکرد را در کمپوست مرطوب دارند، از جمله گیاهان خانگی مفید می سازد.

مواد بسته بندی

ورمیکولیت منبسط شده به طور گسترده در صنعت حمل و نقل به عنوان یک ماده بسته بندی استفاده می شود. از آنجایی که سبک وزن است، هزینه حمل و نقل را افزایش نمی دهد.همچنین تمیز است و به راحتی دور اجسام داخل جعبه ریخته می شود. از محصولات در برابر ضربه و سوء استفاده در طول فرآیند حمل و نقل محافظت می کند و به دلیل اینکه ساینده نیست، استفاده از آن با اقلامی که ممکن است توسط مواد دیگر خراشیده شوند، ایمن است.

ورمیکولیت همچنین بسیار جاذب است و به طور ایمن نشت هایی را که ممکن است در حین حمل و نقل بسته ایجاد شود، حفظ می کند. به دلیل اثربخشی آن به عنوان یک جاذب، معمولاً در حمل و نقل مواد خطرناک استفاده می شود.این ماده طبیعی به عنوان یک ماده معدنی غیر قابل اشتعال است. به همین دلیل معمولاً برای حمل باتری های لیتیومی استفاده می شود که گاهی اوقات در صورت بسته بندی نامناسب منفجر می شوند یا آتش می گیرند. این تضمین می کند که اگر آتش سوزی رخ دهد، روی بسته مهار شده و سرایت نمی کند.

در حالی که سایر مواد مانند بادام زمینی بسته بندی استایروفوم ممکن است قرن ها طول بکشد تا در محل های دفن زباله تجزیه شوند، ورمیکولیت به طور طبیعی تجزیه می شود و آسیب کمتری برای محیط زیست ایجاد می کند.

صنعت خودروسازی

در حالی که زمانی آزبست متداول ترین ماده مورد استفاده برای پوشش های اصطکاکی مانند مواد موجود در ترمزها بود، ورمیکولیت اکنون به عنوان جایگزین ایمن تر استفاده می شود. در مواردی مانند لنت های ترمز و کلاچ و همچنین واشر و مهر و موم لاستیکی استفاده می شود. هنگامی که آسیاب می شود، می توان از آن در رنگ ها و لاک های خودرو نیز استفاده کرد.

این ماده به دلیل شکل، ویژگی های سطح، مقاومت حرارتی، جذب صوتی و به دلیل اینکه به راحتی می تواند به سایر مواد اولیه اضافه شود، به طور گسترده در صنعت خودرو استفاده می شود. همچنین به طور طبیعی در برابر اکسیداسیون مقاوم است و گشتاور خوبی را حفظ می کند.

صنعت ساخت و ساز

در صنعت ساخت و ساز، از ورمیکولیت برای ساخت تخته های ساختمانی، گچ، عایق های شل و بتنی سبک و کف و سقف استفاده می شود. این ماده برای صنعت بسیار ارزشمند است زیرا غیر قابل احتراق، غیر قابل اشتعال، بی بو و مقرون به صرفه است. همچنین جوندگان یا آفات را جذب نمی کند و مانند سایر مواد تجزیه نمی شود و خراب نمی شود.

هنگامی که در خانه ها و ساختمان های تجاری استفاده می شود، به بهبود مقاومت در برابر آتش کمک می کند و در برابر گرما، سرما، رطوبت و صدا عایق می شود. نمرات ریزتر ممکن است به سیمان و سایر سنگدانه ها برای سقف ها و کف هایی که سبک، بادوام و عایق هستند اضافه شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>