اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیلیکات

پودر زیرکن با آسیاب ماسه زیرکون، معمولاً در آسیاب های گلوله ای در حالت خشک یا دوغاب تولید می شود. در کاربردهای گوناگونی از جمله سرامیک، پوشش قالب ریخته گری، پوسته های سرامیکی برای ریخته گری سرمایه گذاری، نسوز، محصولات اصطکاکی، الیاف عایق و شیشه استفاده می شود.

بسته به کاربرد، مشخصات مختلفی برای اندازه ذرات وجود دارد، معمولاً 200 مش (75 میکرومتر) و مش 3225 (45 میکرومتر). پودر زیرکون در کیسه های بزرگ یا کیسه های کاغذی بسته بندی می شود یا در تانکرها (به صورت پودر یا دوغاب/شل) تحویل داده می شود.

پودر زیرکن در صنایع لعاب سرامیک، شیشه، نسوز و پلاستیک استفاده می شود. افزودن مقدار کمی زیرکن می تواند به بهبود مقاومت مکانیکی شیشه و ایجاد مقاومت قلیایی در برابر الیاف شیشه مورد استفاده در بتن مسلح شیشه کمک کند. پودر زیرکن همچنین می تواند به عنوان یک ترکیب نسوز برای کوره های گلاست، به عنوان یک ترکیب خوب در اشکال نسوز زیرکنی فشرده و به عنوان پرکننده رزین های اپوکسی استفاده شود. زیرکون آسیاب شده، " پودر زیرکون"، همچنین در محصولات نسوز و اصطکاکی استفاده می شود.

زیرکن بسیار پایدار است (نسوز، سخت، متراکم). مقادیر زیادی زیرکن در صنایع کاشی، لوازم بهداشتی و ظروف (برای مات شدن لعاب ها) استفاده می شود. ماسه زیرکن (که برای تولید پودرهای سیلیکات زیرکونیوم آسیاب می شود)، منبع اصلی تولید زیرکونیا ZrO2 است.

ذرات زیرکن مجزا زاویه دار بسیار سخت و نسوز هستند و به طرز شگفت انگیزی به راحتی در ذوب لعاب حل نمی شوند، حتی اگر به اندازه ذرات بسیار کوچک آسیاب شود. ضریب شکست زیرکون بالا است (به ویژه در زیرکن میکرونیزه، اندازه کمتر از 5 میکرون). با وجود این، برخی منابع زیرکن را به عنوان منبع SiO2 در لعاب ذکر کرده اند (به این معنی که تجزیه می شود).

این دیدگاه قابل قبول است زیرا مقادیر کوچک تر زیرکن لعاب ها را مات نمی کند، در واقع آنها عمداً برای افزایش ضریب شکست برای تشویق شفافیت و براقیت زیاد اضافه شده اند. این بدان معناست که وقتی درصدها کم است، حل می شود و هنگامی که بیشتر است، مات می شود. جالب است که در درصدهای پایین آنقدر خوب حل می شود که گاهی به شفافیت لعاب ها اضافه می شود (زیرا ضریب شکست بالایی دارد).

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>