اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیلیکات

زیرکن به قدری گران شده است که تولیدکنندگان عمده آن را در نظر گرفته یا در حال حاضر محصولات خود را با مواد دیگر (مانند کائولن) رقیق می کنند. بنابراین اگر لعاب شما مانند گذشته مات نیست، طبیعی است. همچنین، از دقت در پیش آزمایش مواد زیرکن استفاده کنید، زیرا کیفیت آنها متفاوت است. به همین دلیل برخی از شرکت ها مواد خود را به عنوان جایگزین زیرکونیوم وارد بازار می کنند.

مهم ترین بازار تولید حجمی زیرکن صنعت سرامیک است. در این بخش، کاربرد اصلی زیرکون به عنوان مات کننده (یا سفید کننده) بدن و سطح سرامیکی است. به عنوان یک پودر ریز زیرکن را می توان مستقیماً در مخلوط سرامیک برای افزایش سفیدی کل بدنه سرامیکی استفاده کرد یا در موج ها برای تولید یک لایه سفید و مات که رنگ بدنه را پنهان می کند، استفاده کرد.

از آن به عنوان ماده اولیه در لعاب های سرامیکی برای افزایش شفافیت استفاده می شود یا در ترکیبات که برای تولید لعاب های براق، مات و سفید استفاده می شود. هنگام استفاده در لعاب های سطحی، زیرکن مقاومت در برابر سایش و حمله شیمیایی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

ویژگی هایی که زیرکون را به یک مات کننده مناسب تبدیل می کند ضریب شکست بالای آن است. دانه های زیرکن آسیاب شده نور مرئی را پراکنده می کند و باعث می شود سرامیک سفید، براق و مات به نظر برسد. انواع مختلفی از مات کننده های زیرکن وجود دارد که شامل 10 میکرومتر، 5 میکرومتر و 1 میکرومتر محصولات با D50 از 2 میکرومتر تا 1 میکرومتر است.

به عنوان یک مات کننده لعاب، رنگ سفید تولید شده توسط سیلیکات زیرکونیوم اغلب به عنوان "کاسه توالت سفید" مشخص می شود. در مقابل، اکسید قلع می تواند بیشتر رنگ آبی-سفید تولید کند، اما در صورت وجود کروم در جو کوره، قلع ممکن است تغییر رنگ دهد (به سمت صورتی). اگر سایه سفید بیش از حد است، می توان با جابه جایی بخشی از بار مات کننده به قلع یا افزودن مقدار کمی رنگ (به عنوان مثال آبی، قهوه ای، خاکستری) آن را تقویت کرد.

انبساط کم زیرکن باعث کاهش برق در لعاب ها می شود. در یک لعاب بدون درخشش وجود زیرکن کافی می تواند انبساط حرارتی را به اندازه ای کاهش دهد که خطر خرد شدن وجود داشته باشد (ممکن است لازم باشد فرمول لعاب برای تطبیق تنظیم شود، به عنوان مثال زیرکن بیشتر انبساط حرارتی لعاب را کاهش می دهد). بهتر است شیمی مواد زیرکون را از مشارکت در محاسبات شیمی لعاب حذف کرده و آن را صرفاً به عنوان یک افزودنی تلقی کنید (سپس تأثیر آن را بر روی خواص لعاب در سطح فیزیکی و نه شیمیایی در نظر بگیرید).

زیرکن ذوب لعاب را سفت می کند (کشش سطحی را افزایش می دهد) و این اغلب باید مورد توجه قرار گیرد (حتی اگر از نظر شیمیایی نشان داده شود که آن به اندازه کافی مایع است). لعاب های فاقد سیالیت مذاب می توانند با خزیدن، تاول زدن و پینهولینگ مشکلاتی را تجربه کنند، زیرا توانایی کمتری در درمان اختلالات دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
اصغرنوری :
سلام سیلیکات زیرکونیوم تنی چنده
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>