اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ

یاقوت پادپاراچا دارای مجموعه ای از انواع مختلف از هر منشأ جغرافیایی است که هنگامیکه در نور روز مشاهده شود، رنگ آنها مخلوطی لطیف و ظریف از نارنجی مایل به صورتی تا نارنجی مایل به صورتی و تن رنگ خفیف و درجه اشباع کم تا متوسط می باشد. در سال 2013 گروه از مجموعه آزمایشگاه های گوهرشناسی معتبر جهان تعریفاتی برای نام سفایر پادپاراچا نوشته و به گفته آنها این نام در موارد زیر بکار نمیرود:

  • اگر سنگ تغییر رنگی غیر از صورتی یا نارنجی دارد.
  • اگر Table نگین را به صورت +/- 30° بگذارید و با چشم غیر مسلح نگاه کنید دارای توزیع رنگ غیریکنواخت قابل توجهی باشد.
  • وجود مواد اپی ژنتیکی زرد یا نارنجی در شکاف هایش که بر رنگ کلی سنگ تأثیر گذاشته باشد.
  • اگر سنگ با تابش پرتودهی تحت بهسازی قرار گرفته باشد.
  • اگر سنگ رنگ شده باشد (dyed)، با لایه نازک پوشش داده شده (Coating) و یا با هر ماده شیمیایی دیگر رنگ آن را تغییر داده باشند.

بیشتر این معیارها منطقی است. شما می خواهید رنگ از ذات طبیعی سنگ باشد، نه لکه ای در درزهای درونی آن. به همین ترتیب، شما نمی خواهید که سنگ تحت تابش، رنگ یا پوشش قرار گیرد. هرچند باید آنها در تعریفات خود از تن رنگ و اشباع بودن آن بیشتر بازبینی کنند زیرا این دو فاکتور می توانند رنگهای بسیار پر رنگ تا کمرنگ را برای ما ظاهر سازند.

رنگ یاقوت پادپاراچا هنوز مورد بحث است. بسیار از فروشندگان تجربی حرفه ای گوهر، رنگ این سنگ را مخلوطی از نارنجی و صورتی دانسته و البته برخی گفته اند که باید رنگ واضح و زنده (vivid) خالص و یکدست باشد. گفته می شود آمریکایی ها رنگ مایه یاقوت پادپاراچا با رنگ غروب خورشید ترجیح می دهند در حالی که ژاپنی ها رنگ لوتوس یا گل نیلوفر را می پسندند.

سفایر پادپاراچا از زیباترین و ارزشمندترین سنگهای قیمتی محسوب می شوند. قیمت یاقوت پادپاراچا با توجه به اندازه و کیفیت بسیار متفاوت است. در نمونه های بسیار با کیفیت بدون بهسازی ممکن است به حدود 50 هزار دلار آمریکا در هر قیراط یا بیشتر برسند. به همین دلیل نادر بودن می تواند با قیمت های زمرد و روبی برسد.

یافتن یاقوت پادپارشای با کیفیت و بدون بهسازی با وزن بیش از دو قیراط غیرمعمول است. پادپاراچای خوب بزرگ تر از 2 قیراط یک امر نادر است، در حالی که یک سنگ بالاتر از پنج قیراط را می توان یک سنگ قیمتی در خانه های حراجی در سطح جهانی دانست. بزرگ ترین یاقوت پادپاراچا با کیفیت گوهری و وزن 100.18 قیراط است و می توان آن را در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک یافت.

در خانه حراجی کریستیز در 7 ژوئن 2005 در نیویورک، یک یاقوت پادپاراچا باشکوه 20.84 قیراطی با قیمت بسیار خوب، 374، 400 دلار (18000 دلار هر قیراط) به بفروش رسید. هرچند برخی محققان در اینکه این رنگ صدرصد متعلق به پادپاراچا است بحث دارند!

در انتخاب نوع فلز انگشتر بهتر است با رنگهای گرم شروع کنید. به خصوص وقتی با هاله الماس احاطه شده باشد می توانند باورنکردنی به نظر برسند. یک سنگ صورتی رنگ اغلب مناسب انگشتر از جنس طلای زرد است، در حالی که سنگ با رنگ نارنجی تر بیشتر با طلای رز گلد زیباتر به نظر می رسند. در صورت وجود ترکیب یکنواخت نارنجی و صورتی، پلاتین یا طلای سفید بهترین گزینه را دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>