اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مورگانیت

در مقایسه با گوهرهایی که صدها یا هزاران سال شناخته شده و مورد توجه قرار گرفته اند، مورگانیت یک محصول تازه وارد است. مقادیر تجاری بریل صورتی (نامی که در آن زمان به مورگانیت گفته می شد) با رنگ غنی اولین بار در ماداگاسکار در سال 1910 کشف شد.

تقریباً در همان زمان، این سنگ در شهرستان سن دیگو در جنوب کالیفرنیا نیز پیدا شد. جورج کانز، ارشد تیفانی و کارشناس گوهرشناسی این شرکت، نمونه هایی از این کانی را برای آزمایش کانی شناسی و گوهرشناسی به دست آورد و دریافت آنها استثنایی هستند.

جورج کونز تصمیم گرفت که این گوهر را باید برای جان پیرپورت مورگان، سرمایه دار و بانکدار آمریکایی نامگذاری کرد. در اوایل قرن بیستم، J. P. Morgan به یکی از مهم ترین جمع کننده های سنگهای قیمتی و کانی های معدنی تبدیل شده بود. این مجموعه با بیش از 1000 نمونه و گوهر، در نمایشگاه جهانی پاریس در سال 1889 به نمایش گذاشته شد و دو جایزه دریافت کرد.

متعاقباً آقای مورگان با کمک آقای کونز، دو کلکسیون دیگر سنگهای قیمتی در سطح جهانی ساخت که شامل بهترین جواهرات به خصوص مورگانیت در نوع خود هستند. مجموعه های او به موزه تاریخ طبیعی آمریکا اهدا شد، جایی که امروزه بسیاری از سنگهای قیمتی وی هنوز در معرض دید عموم قرار دارد. وقتی آقای کونز، که در تشخیص بریل صورتی تازه یافت شده نقش مهمی داشت، نام مورگانیت را به احترام تلاش های مورگان در جهت شناخته کردن این گوهر در جهان پیشنهاد کرد.

مورگانیت با نام جدید خود، سرانجام شروع به مشهور شدن توسط عموم مردم جهان شد، که بسیار هم شایسته آن است. این سنگ از آن زمان مورد علاقه طراحان تیفانی قرار گرفته است. جالب است بدانید آقای کونز که نام گوهر "کونزیت" نیز به افتخار وی گذاشته شده، در بازاریابی و شناخته شدن این سنگ در جهان نیز بسیار فعال بوده است.

مورگانیت متعلق به گروه بسیار مهم بریل است. انواع مختلفی از گوهرهای عضو این خانواده وجود دارد که به طور معمول بر اساس رنگ یا ناخالصی طبقه بندی می شوند. برخی از بریل های معروف تر که مربوط به مورگانیت صورتی هستند عبارتند از زمرد سبز، آکوامارین آبی، گوشنیت سفید(بی رنگ) و بریل طلایی یا هلیودور. نادرترین بریل بیکسبیت قرمز است.

این سنگ با رنگ لطیف خود را می توان خواهر زمرد و یا آکومارین دانست. به عنوان یک جایگزین جواهر جدید هیجان انگیز برای سفایر صورتی، تورمالین صورتی و کونزیت در نظر گرفته می شود. مورگانیت ممکن است گاهی اوقات به عنوان "زمرد صورتی" یا "بریل رز" شناخته شود، اما اینها فقط نام هایی تجاری هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>