اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عراق

کشوری که طولانی ترین مرز و در عین حال بیشترین مجادلات مرزی را با ایران داشته، یکی از کشورهایی است که ایران دروازه های مرزی فراوانی در مرز آن دارد.گذرگاه مرزی کیله سردشت، سیرانبند بانه و سیف سقز که در مرزهای تمرچین پیرانشهر و باشماق مریوان، ایران و عراق دارای شهرک های مشترک صنعتی نیز هستند.

گذرگاه مرزی خسروی ( منذریه، دولت مرکزی عراق)

مرز خسروی واقع در شهرستان قصر شیرین، یکی از شهرستان های استان کرمانشاه است.در قصر شیرین، دروازه مرزی دیگری هم وجود دارد. پرویزخان که تردد زائران از آن ممنوع است، چرا که استفاده از آن صرفا به منظور تردد مسافرانی صورت می گیرد که قصد سفر به اقلیم کردستان عراق را دارند.

گذرگاه مرزی تمرچین ( اقلیم کردستان عراق) - (حاجی عمران)

از توابع شهرستان پیرانشهر، یکی از شهرستان های آذربایجان غربی از جمله دیگر دروازه های مرزی ایران و عراق به شمار می رود. سال گذشته 634 هزار مسافر از طریق این دروازه مرزی تردد کرده اند.

گذرگاه مرزی مهران ( زرباطیه)

در استان ایلام قرار دارد و به سبب نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مسیر منتهی به اماکن مذهبی در کشور عراق، یکی از مهم ترین مرزها برای تردد مسافرانی است که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند. تردد انفرادی از مرز مهران امکان پذیر نیست و تنها کاروان های دارای مجوز از سازمان حج و زیارت قادر به تردد از این مرز هستند.

گذرگاه مرزی باشماق ( اقلیم کردستان عراق)

مرزی است که مابین کردستان ایران و سلیمانیه عراق واقع شده است. باشماق در 15 کیلومتری مریوان و از مناطق این شهرستان به شمار می رود. باشماق از جمله مرزهایی است که مدت ها پیش از رسمیت یافتن به عنوان یک مرز غیر رسمی به فعالیت می پرداخته و منطقه ای مهم برای جابه جایی کالا بوده است. اینک باشماق علاوه بر اهمیت اقتصادی، اهمیت گردشگری یافته و به یکی از مرزهای پرتردد تبدیل شده است.

گذرگاه مرزی شلمچه

یکی از نام آشناترین مرزهای ایران و عراق باشد. شلمچه یکی از روستاهای شهرستان خرمشهر در جنوب غربی ایران است که البته همنامی نیز در آن سوی مرزها دارد. در سال های اخیر شلمچه تبدیل به یکی از دروازه های مرزی ایران شده است و حجم قابل توجهی از زائران از آن تردد می کنند. البته تردد زائران به صورت انفرادی از مرز شلمچه ممنوع است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>