اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بازاریابی


بازاریابی بین المللی یک بازار گسترده

بازاریابی بین المللی یک بستر گسترده برای تبلیغ محصولات و خدمات می باشد. این بازار محدود به برخی از بازارهای داخلی یا برای افرادی نیست که در یک مکان، منطقه یا کشور خاص زندگی می کنند بلکه برای همگان آزاد است. افراد از ملل مختلف با فرهنگ ها و سنت های مختلف، می توانند به طور فعال در آن شرکت کنند.

متغیرهای غیر قابل کنترل

منظور از متغیرهای غیرقابل کنترل عوامل جغرافیایی و سیاسی غالب در کشورهای مختلف است. در داخل یک کشور همه شرکت ها باید خود را با تغییرات سیاسی و جغرافیایی آن کشور مطابقت دهند ولی شرکت هایی که در سطح خارجی فعالیت می کنند باید خود را با سیاست های کشورهای دیگر مطابقت دهند.

مهارت و تخصص

بازار بین المللی نیازمند تخصص و مهارت های مدیریتی خاص و گسترده برای رسیدن به شرایط مطلوب با توجه به تغییرات در استراتژی های دولت، طرز فکر مردم و بسیاری از این عوامل است.رقابت در بازار بین المللی بسیار سخت است، زیرا سازمان ها هم باید در سطح جهانی رقابت کنند و هم در کشور خود با رقبای داخلی؛ رقابت بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است که دارای استانداردهای متفاوتی هستند و برای یکدیگر شرکای نابرابری می باشند.

ریسک و چالش

بازاریابی بین المللی علاوه بر داشتن مزایای خاص خود، مستعد خطرات و چالش های مختلفی می باشد. این چالش ها در قالب عوامل سیاسی، اختلافات منطقه ای و فرهنگی، تغییر روند مد، وضعیت ناگهانی جنگ، تجدید نظر در قوانین و مقررات دولت و موانع ارتباطی به وجود می آید.

ماهیت بازاریابی بین المللی به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد که مهم ترین عامل، به سیاست های تعیین شده توسط کشورهای مختلف که در بازاریابی بین المللی فعال هستند بستگی دارد و تنظیم می شود. هدف بازاریابی بین المللی این است که از واردات و صادرات متعادل به کلیه کشورها بزرگ یا کوچک، ثروتمند یا فقیر، توسعه یافته یا در حال توسعه اطمینان حاصل کند.

مدیریت بازار بین المللی دشوار است و نیاز به تحقیقات دقیق در مورد بازار دارد. این یک فرایند از پیش تعریف شده است که به سمت طراحی و ارائه محصولات بر اساس خواسته های مشتریان خارج از کشور هدایت می شود. مدیریت صحیح به شرکت کمک می کند تا به اهداف خود برسد.

فعالیت وسیع

بازاریابی در سطح بین المللی نیاز به فعالیت گسترده در همه ی زمینه ها مثل حمل و نقل، انبارداری و… دارد. شرکت هایی که در این زمینه قدم بر می دارند باید توانایی و قدرت کنترل شرایط و فعالیت خود را داشته باشند.بازاریابی بین المللی به شدت تحت سلطه شرکت های چند ملیتی است. این سازمان ها تمام فعالیت های لازم در زمینه کسب و کار کارآمد را در تمام فعالیت های تجاری خود اعمال می کنند. این شرکت ها دارای موقعیت ثابتی هستند و با رویکرد جهانی خود، خودشان را در عرصه بازاریابی بین المللی ارتقا می دهند.

محدودیت های بین المللی

بازار بین المللی دارای محدودیت های مختلف تعرفه ای و غیر تعرفه ای است. این محدودیت ها در کشورهای مختلف متفاوت می باشند. زیرا کشورهای مختلف از مقررات مختلف پیروی می کنند. همه کشورها تمایل دارند که از مقررات پیروی کنند. برای کلیه کشورهایی که در بازاریابی بین المللی مشارکت می کنند محدودیت هایی در ارز خارجی در زمینه واردات و صادرات نیز وجود دارد.

انعطاف پذیری

بازاریابی بین المللی بسیار حساس و انعطاف پذیر است. تقاضا برای محصول در بازار بسیار تحت تأثیر عوامل سیاسی و اقتصادی است. این عوامل می توانند تقاضا برای یک محصول را افزایش یا کاهش دهند. در حقیقت، استفاده از فناوری پیشرفته توسط یک رقیب یا راه اندازی محصول جدید توسط یک رقیب دیگر ممکن است بر فروش محصول یک شرکت خاص در سراسر جهان تأثیر بگذارد.

اهمیت فناوری پیشرفته

بازارهای بین المللی تحت سلطه کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده آمریکا، ژاپن و آلمان می باشند زیرا از فناوری بسیار پیشرفته ای در تولید، بازاریابی، تبلیغات و ایجاد نام تجاری استفاده می کنند. آن ها کیفیت قابل تحسینی از محصولات را با قیمت معقول فراهم می کنند.در حال حاضر، محصولات ژاپنی در بازارهای سراسر دنیا وجود دارند. ژاپنی ها فقط به دلیل استفاده مؤثر از فناوری پیشرفته رایانه ای توانسته اند به راحتی جایگاه ویژه ای در بازاریابی بین المللی برای خود ایجاد کنند.

نیاز به موسسات تخصصی

بازاریابی در سطح جهانی بسیار مستعد ریسک ها و خطراتی است که بسیار پیچیده و کم رنگ است. برای دستیابی به بخش های مختلف بازاریابی بین المللی، تخصص و شایستگی لازم است.بازاریابی بین المللی خواستار برنامه ریزی بلند مدت است. شیوه های بازاریابی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و تحت تأثیر عوامل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی قراردارد.

مصرف طولانی و زمان

فعالیت های موجود در بازاریابی بین المللی بسیار وقت گیر و پیچیده است. علت اصلی این مشکلات قوانین و سیاست های محلی حاکم بر کشورهای مختلف می باشد و همچنین به دلیل استفاده از ارزهای مختلفی که درکشورهای مختلف استفاده می شود، یک بازه زمانی طول می کشد تا محصولات یک کشور در بازار کشور دیگر جایی برای خود باز کند. این عوامل همه در پیشرفت یک کسب وکار در بازاریابی بین المللی تأثیر دارد.

روند فعلی جهانی شدن، شرکت ها را به مرزهای ملی خود محدود نمی کند و آن ها را برای بازاریابی در یک سکوی بالاتر، یعنی بازار بین المللی دعوت می کند. هر ملتی برای تجارت با ملت های دیگر آزاد است.بازارهای جدید نشانه های از رشد را نشان می دهند و نشانه هایی از پیشرفت در اقتصادهایی مانند چین، اندونزی، هند، کره، مکزیک، شیلی، برزیل، آرژانتین وجود دارد که این کشورها را در زمینه تجارت بین الملل از دیگر کشورها متمایز کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>