اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تجارت


معاملات تهاتری ( Barter)

معاملات تهاتری به معنای محدود آن، عبارت است از تبادل ساده کالا بدون مبادله وجوه مربوطه. در معاملات تهاتری بسیار دقت می شود که نوع کالا و خدمات به ارزش های همان کشور یا طرف مقابل ارزش گذاری شود.

معاملات جبرانی ( Compensation)

این نوع معامله زمانی صورت می گیرد که ارزش واردات از یک کشور خارجی در برابر صادرات به همان کشور یا بالعکس، در یک حساب تهاتری پایاپای می شود. هدف از چنین تسویه ای ممانعت از بدهکار شدن یک کشور مقابل کشور دیگر است.

معاملات جبرانی تام ( Compensation Full)

در این نوع معامله، مانند معاملات تهاتری، تمام تسویه به صورت جنسی(تبادل کالا) انجام می شود. در هر دو معامله تحویل کالا بدون انتقال پول صورت می گیرد.روش انجام این نوع معاملات عملا مشابه معاملات جبرانی تام است. صادر کننده بخشی از وجه کالا را نقدا و مانده آن را به صورت کالا ( که باید برای آن مشتری بیابد) دریافت کند.

خرید متقابل ( Purchase Counter)

در خرید متقابل، واردات یک نوع کالا با صادرات نوعی دیگر تواماً انجام می شود. بر خلاف معاملات جبرانی، صادر کننده وجه خود را به وسیله حواله از خریدار دریافت می کند. این عمل به وی فرصت می دهد که به تعهدات متقابل خود که باید نقدا تسویه شود عمل کند و چنان چه نتواند از عهده انجام آن برآید، مشمول پرداخت جریمه خواهد شد.

معاملات خرید مجدد ( Transactions Switch)

این گونه معاملات بر حسب ماهیت، مشابه معاملات کالاهای تجاری نیست، بلکه عبارت از معاملات ارزی است که تسهیلات مالی برای مبادلات بین المللی کالاهای تجاری فراهم می آورند. لذا اصطلاح SWITCH به تبدیل ارز حاصل از معاملات جبرانی (قراردادهای پرداخت دوجانبه یا حساب های پایاپای) به ارز آزاد قابل تغییر - مانند دلار آمریکا - دلالت می کند.

چالش مهم در بازاریابی بین الملل

نیاز به درک محیط های متفاوتی است که یک شرک قصد فعالیت در آن ها را دارد. درک تفاوت های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و حقوقی برای موفقیت شرکت لازم است.

کانال های توزیع

کانال های توزیع در بازاریابی شامل کانال های توزیع داخلی و کانال توزیع بین المللی است که وظیفه توزیع محصولات و خدمات را به مشتری را برعهده دارند. کانال های توزیع اهمیت زیادی برای سازمان و شرکت ها دارد. یکی از دغدغه های اصلی شرکت های تولیدی، توزیع محصولات خود به دست مشتری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>