اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کراس

کراس استافینگ یکی از روش­های حمل و نقل دریایی کالاست. در این روش محتوای بار از کانتینر کشتی خارج می­شود، تا مجددا جهت ارسال به مقصد اصلی در کانتینر یک کشتی دیگر بارگیری شود.این اصطلاح از واژه کراس (Cross) و فعل استاف (Stuff) تشکیل شده است. معنای لغوی کراس استافینگ پر کردن روبرو می­باشد که با معنای اصطلاحی آن هم بی ارتباط نیست.

چراکه در نوع حمل و نقل، بار از کانتینر خارج و به کانتینر دیگری منتقل می­شود. در عملیات کراس استافینگ، عملیات تخلیه از کانتینر و بارگیری در کانتینر جدید در محل CFS انجام می شود.CFS انبار یا ایستگاه کانتینرها است. این انبار مربوط به JEBEL ALI FREEZONE می­باشد.در چنین محلی (یا انباری) کالا، جهت بارچینی در کانتینر، از فرستنده تحویل گرفته شده، یا پس از بازکردن کانتینر و تفکیک محموله های آن، به گیرنده تحویل داده می­شود.

در این مکان، امکانات انبارداری و جا­به­ جایی کالای عمومی نیز وجود دارد. انجام این عملیات در انبار شخصی هم امکان پذیر می­باشد.کراس استافینگ عمدتا در بندر جبل علی کشور امارات صورت می­پذیرد.برای عملیات تمامی اسناد لازم مثل بارنامه، پکینگ لیست، اینویس، گواهی­ مبدا و … را باید تهیه کرد.

این مدارک باید به نام شرکتی در امارات صادر شود. قبل از رسیدن بار به جبل علی باید اصل بارنامه یا تلکس آن به دست شرکت اماراتی برسد.پس از رسیدن کالا شرکت اماراتی قبض ترخیص را دریافت کرده و اقدام به اظهار کالا به مقصد ایران می­نماید.کالاهایی که به علت تحریم نمی­توانند به صورت مستقیم وارد ایران شوند و یا اینکه کالای مورد نظر قابلیت ورود به بنادر ایران را از طریق خطوط کشتیرانی نداشته باشد.

در این صورت لازم است تا با استفاده از کراس استافینگ محموله مورد نظر وارد بنادر شود.کراس استاف در بندر جبل علی معمولا بین یک تا دو روز زمان خواهد برد.بدیهی­ست که عملیات کراس استاف هزینه اضافی در بر خواهد داشت، زیرا صاحبان کالا باید علاوه بر هزینه کرایه حمل کالا هزینه کراس استافینگ را جداگانه بپردازند.

نوع بسته بندی، ماهیت کالا و نیاز به تجهیزات خاص برای تخلیه همگی موثر در هزینه هستند، اما به طور میانگین هزینه کراس استاف برای هر کانتینر 20 فوت 300 تا 400 دلار و هر کانتینر 40 فوت 500 تا 600 دلار می­باشد.در ترانشیپ کانتینر از یک کشتی به کشتی دیگری منتقل می­شود. در حالی که در کراس استافینگ جابه جایی محتوای کانتینر است.این تفاوت اساسی فرق بین دو عملیات ذکر شده می­باشد.تعویض بارنامه یا صدور بارنامه دیگر (Switch B/L) زمانی صورت می­گیرد که صاحب کالا نیاز به بارنامه دیگری برای ارائه داشته باشد.

در حالی که در کراس استاف بارنامه جدیدی از مبدا کراس صادر می­شود.با توجه به فرآیند عملیات کراس استافینگ، حفظ سلامت کالا نقشی حیاتی دارد. چراکه در صورت بروز کوچترین خطا ضررهای سنگین به محموله وارد خواهد شد.پس حتما قبل اقدام به Cross Stuff درباره شرکت مجری عملیات تحقیق به عمل آورید.شما همچنین می تواند جهت اطمینان بیشتر از فوروادر خود هنگام عملیات درخواست عکس کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>