اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کالا

مهم ترین و پیچیده ترین نوع بازرسی، بازرسی استاندارد اجباری است. در این نوع بازرسی، شرکت بازرس به نیابت از سازمان استاندارد در محل خروج کالا از ید فروشنده آن را مورد بازرسی قرار می-دهد. این بازرسی و آزمون در آزمایشگاه مجاز و تحت نظارت شرکت بازرس انجام می‌شود. در نتیجه این بازرسی گواهی بازرسی به همراه گزارش آزمون و اظهارنامه تامین کننده صادر می شود و بعد از ارائه به اداره استاندارد گواهینامه انطباق برای کالا صادر می‌گردد.

خریدار باید در متن قرارداد خرید و در متن اعتبار اسنادی نوع و مشخصات کمی و کیفی کالا یا خدمات مورد معامله را دقیقا مشخص نماید.خریدار موظف است در امر خرید کالا یا خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، مشخصات کیفی کالا یا خدمات را مطابق استاندارد ملی ذیربط در قرارداد خرید و اعتبار اسنادی تعیین نماید. قابل ذکر است از تاریخ یکم اسفندماه هزار و سیصد و نود کلیه کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری هستند.

خریدار باید حدود و نحوه بازرسی کالا یا خدمات خریداری شده را در قرارداد خرید و اعتبار اسنادی مشخص نماید. حدود و نحوه بازرسی باید به تایید و توافق فروشنده نیز رسیده باشد و خریدار باید این حدود را به شرکت بازرسی نیز اعلام نماید.خریدار موظف است پس از تعیین و انتخاب شرکت بازرسی کننده مراتب را به فروشنده اعلام و در قرارداد خرید و اعتبار اسنادی ذکر نماید.

خریدار موظف است پس از انعقاد قرارداد، خرید و یا گشایش اعتبار اسنادی، کلیه اسناد و مدارک لازم جهت بازرسی شامل رونوشت گشایش اعتبار ( LC TEXT / SWIFT)، رونوشت پروفرما یا قرارداد فروش، دستورات بازرسی، مشخصات تماس با فروشنده /تولید کننده، مشخصات فنی کالا( در صورت نیاز به انجام آزمایش)، روشهای آزمایش(Test Method) توافق شده با فروشنده، نقشه های فنی (Drawing) یا کاتالوگ را ظرف مدت لازم و کافی برای انجام وظایف شرکت بازرسی کننده را به صورت مستقیم یا از طریق نمایندگی آن در ایران در اختیار دفتر مرکزی شرکت قرار دهد.

خریدار باید کارمزد خدمات بازرسی را مستقیما و یا از طریق فروشنده و یا بانک به شرکت بازرس پرداخت نماید. در صورتی که شرکت بازرسی از انجام یا ادامه خدماتی که دستور کار آن را داشته و یا در مورد آن موافقت شده است منع گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>