اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کالا

با گذشت زمان، تجارت نیز همچون دیگر پدیده های زندگی بشری تکامل یافته و پیچیده تر می شود. این پیچیدگی نه تنها باعث تخصصی تر شدن کار بلکه باعث نقش آفرینی نهاد ها و موسسات بیشتری در این حوزه می گردد. در گذشته به دلیل عدم تنوع کالاها و پایین بودن حجم تجارت خریدار هنگام تحویل کالا حضور مستقیم داشت و شخصا کالا را از فروشنده تحویل می گرفت و به شرکت حمل کننده تحویل می داد تا به کشورش ارسال گردد.

این کار باعث اطمینان خاطر خریدار از صحت و درستی کالا و انجام پذیرفتن تعهدات فروشنده می گردد. این موضوع در گذشته یکی از مهم ترین دغدغه های خریدار بود ودر صورتی که خود در مبداء حضور نداشت خیلی اوقات به دلیل اشتباه یا تقلب فروشنده مشکلاتی ایجاد می شد. بنابراین همان گونه که مطرح شد خریداران ترجیح می دادند خود در زمان تحویل کالا به حمل کننده حضور داشته باشند و از صحت و سقم آن مطلع گردند.

بازرسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از اوایل دهه 1980 شروع به گسترش کرد و به سرعت در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفت. این موضوع تا آن حد مهم می باشد که در اینکوترمز مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان یکی از 10 تعهد مهم طرفین مورد تحلیل و ارزیابی قرار می گیرد.

در ابتدا شرکتهای بازرسی فقط به عنوان نماینده خریدار و ایجاد اطمینان از مناسب بودن کیفیت، کمیت و قیمت کالا فعالیت می نمودند. اما در حال حاضر این شرکتها الزامات استاندارد اجباری کالاها را نیز مورد بررسی قرار داده و در واقع بخشی از ماموریت های موسسه استاندارد را که اطمینان از تطابق کالای موضوع تجارت با استانداردهای قابل پذیرش می باشد را نیز انجام می دهند.

به صورت کاملا ساده، بازرسی عبارت است از بررسی و کنترل کالا یا ویژگیهای آن که توسط شرکت بازرس و از سوی خریدار انجام می شود. خریداران خیلی اوقات و به دلایل مختلف نمی توانند در مبداء حضور داشته باشند و این امر به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد و حتی اغلب اوقات خریدار قادر به ارزیابی کیفی کالاها نمی باشند.

شرکت بازرسی در واقع به عنوان نماینده خریدار وظایف فوق را بر عهده گرفته و این امور را با دریافت کارمزد انجام می دهد.به مجموعه عملیاتی که یک شرکت بازرسی کننده مستقل از قبیل بازرسی، نمونه برداری، اندازه گیری، آزمایش و غیره برای تعیین کمیت و کیفیت کالاها، تأسیسات و یا خدمات مورد معامله و تطابق نتایج آن با مشخصات مندرج در قرارداد خرید صورت می گیرد سورویانس می گویند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>