اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


گچ


صادرات گچ به افغانستان

افغانستان، کشور همسایه ایران بوده و دارای جمعیتی در حدود 35 میلیون نفر است. صادرات گچ به افغانستان از طریق مزرهای شرقی کشور صورت می‌گیرد.این کشور به علت وجود جنگ‌های داخلی و تخریب ساختمان‌ها نیاز زیادی به مصالح ساختمانی و از جمله گچ دارد. به همین دلیل بازار مناسبی برای گچ در این کشور فراهم شده است.

با روابط خوبی که بین تجار ایران و افعانستان وجود دارد، صادرات گچ به این کشور، رونق بسیار خوبی داشت؛ اما اکنون با روی کار آمدن طالب‌ها در افغانستان باید منتظر بمانیم تا ببینیم روابط بین کشور افغانستان با سایر کشورها از جمله کشورهای عضو اکو چگونه خواهد شد و صادرات و واردات مصالح ساختمانی به این کشور با چه ضوابطی انجام خواهد گرفت.

صادرات گچ به آذربایجان

ایران و آذربایجان، علاوه بر اینکه هم‌مرز هستند، از لحاظ زبان، دین و فرهنگ هم دارای اشتراکات بسیاری هستند. هزینه صادرات به این کشور نسبت به سایر کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) بسیار کمتر است. به همین دلیل به بازار خوبی برای صادرات محصولات و کالاهای مختلف و از جمله گچ تبدیل شده است.

صادرات گچ به ترکمنستان

از جمله گچ‌های پرطرفدار در کشور ترکمنستان، گچ سیوا است که دارای خصوصیات منحصر به فردی است. این گچ گیرایی دیرتری نسبت به سایر گچ‌ها دارد و از آن به عنوان گچ زیرکار استفاده می‌شود. افزودنی‌های خاصی که این گچ نیاز دارد، از کشورهایی مثل فرانسه، آلمان، ترکیه و... وارد ایران می‌شود و سپس این افرودنی‌ها در ایران با گچ درجه یک صادراتی مخلوط می‌شود. این محصول در بسته بندی‌های لمینت 30 کیلویی به کشور ترکمنستان صادر می‌شود.

صادرات گچ به قزاقستان

محصولاتی که از ایران به قزاقستان صادر می‌شود، در سال‌های اخیر رونق زیادی پیدا کرده است. این احتمال وجود دارد که با پیوستن ایران به اتحادیه اورآسیا، صادرات ایران به قزاقستان، پررونق‌تر هم گردد. این موضوع حاکی از جذابیت بازار این کشور دارد.محصولات مختلفی از ایران به قزاقستان صادر می‌شود که محصولات ساختمانی و به خصوص گچ از جمله این محصولات صادراتی هستند.

صادرات گچ به قرقیزستان

ویژگی‌های اقتصادی و فرهنگی حاکم بر قرقیزستان موجب شده تا بازار این کشور از پتانسیل بالایی برای صادرات محصولات ایرانی برخوردار باشد. وجود اشتراکات دینی و فرهنگی و همچنین نزدیکی جغرافیایی، تجار ایرانی را ترغیب به تجارت با این کشور کرده است.

در سال‌های اخیر تلاش ایران در جهت ایجاد روابط مستحکم با کشورهای آسیای میانه بوده است و احتمال می‌رود تجارت ایران و قرقیزستان با توجه به بحث اتحادیه اورآسیا، در آینده رونق بیشتری بگیرید و محصولات بیشتری از این ایران به این کشور صادر شود که محصولات ساختمانی و از جمله گچ هم می‌تواند یکی از آن‌ها باشد.

صادرات گچ به ازبکستان

خیلی از کشورها و از جمله ازبکستان، از نظر مصالح ساختمانی رده بالایی ندارند و گچ خوب و مرغوب را از کشورهای دیگر و از جمله ایران خریداری می‌کنند. از آنجایی که گچ ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است، مورد توجه بازرگانان ازبکی قرار گرفته و حاشیه سود خوبی نیز برایشان دارد.

صادرات گچ به تاجیکستان

کشور تاجیکستان به خاطر داشتن اشتراکات فرهنگی و تاریخی با ایران و از همه مهم‌تر هم‌زبان بودن، زمینه مناسبی برای مراوادت اقتصادی با ایران دارد.می‌توان گفت چهارمین هدف صادراتی ایران بعد از کشورهای افغانستان، ترکمنستان و عراق، تاجیکستان است. از جمله محصولات صادراتی ایران به این کشور می‌توان به گچ اشاره کرد.

صادرات گچ به وسیله حمل و نقل زمینی

کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، ازبکستان و آذربایجان، نزدیک و هم‌مرز با ایران هستند؛ صادرات گچ به این کشورها از طریق حمل و نقل زمینی صورت می‌گیرد.گچ یکی از مصالح ساختمانی ضروری است و مورد نیاز همه کشورها است. ایران با تولید گچ‌های مرغوب و باکیفیت توانسته است سهمی در بازارهای بین‌المللی داشته باشد و جایگاهی در بازارهای کشورهای عضو اکو را به خود اختصاص دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>