اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیشه

برای وسایلی مثل شیشه که آسیب پذیر هستند، باربری و حمل ونقل آن ها کار سختی خواهد بود. در مورد شیشه ساختمانی که دارای ساختار و ابعاد خاصی است، نمی توان برای حمل و نقل آن از بسته بندی خاصی استفاده کرد. به همین منظور جابه جایی آن با وسیله ای به نام خرک صورت می گیرد.این وسیله در شکل های مختلفی مثل A فریم و L فریم و... وجود دارد. خرک هم باعث جابه جایی راحت تر و هم مانع آسیب به شیشه می شود.

وسیله ای که خرک بر روی آن سوار می شود، می تواند از هر نوعی مثل نیسان، کامیون و... باشد.ابزار خرک در قسمت پشت نیسان یا کامیون تعبیه می شود. پس از آن شیشه را به این خرک تکیه داده و با وسیله ای آن را می بندند. حمل با خرک، روشی ایمن برای جلوگیری از آسیب به شیشه است.

برای تولید شیشه، انرژی های زیادی از جمله گاز، مورد نیاز است که در ایران منابع گاز به اندازه کافی وجود دارد. همچنین منابع مورد نیاز تولید شیشه مثل سیلیس نیز در ایران فراوان بوده و می توان گفت که ایران نیازی به واردات مواد خام برای تولید شیشه ندارد. قیمت تمام شده پایین باعث ایجاد کارخانه های متعدد شیشه در ایران شده است. تولید با کیفیت و قیمت تمام شده پایین، زمینه مناسبی برای صادرات شیشه فراهم کرده و هم اکنون صادرات آن به 31 کشور همسایه صورت می گیرد.

صادرات شیشه به افغانستان

افغانستان، یک کشور وابسته از لحاظ اقتصادی است که ایران توانسته با تولید باکیفیت کالاهای خود، با هزینه تمام شده پایین تر، تبدیل به یکی از بزرگ ترین واردکنندگان به این کشور باشد و در حال حاضر میزان رو به رشدی نیز دارد. از جمله کالاهای صادراتی به این کشور، مصالح ساختمانی است که شیشه هم در این گروه قرار می گیرد.

صادرات شیشه به آذربایجان

یکی از بازارهای هدف ایران در صادرات شیشه، آذربایجان است. شیشه ایران در این کشور تقاضای زیادی دارد. بعد ازبه تصویب رسیدن قانون همگرایی آذربایجان به اتحادیه اروپا، زمینه مناسبی برای صادرات کالا به این کشورفراهم شد.

صادرات شیشه به ترکمنستان

این کشور از لحاظ نفت و گاز طبیعی دارای منابع متعددی است. اما از لحاظ مصالح ساختمانی و از جمله شیشه، نیاز به واردات دارد. ایران یکی از صادرکنندگان اصلی شیشه به ترکمنستان است.ایران و ترکمنستان به دلیل داشتن 4 مرز مشترک رسمی، زمینه بسیار خوبی برای تاجران ایرانی فراهم کرده اند.

صادرات شیشه به قزاقستان

بازار قزاقستان یکی از بازارهای مناسب برای کشور ایران است. روابط تجاری موفق و همچنین تفاهم نامه های تجاری، باعث شده که صادرات ایران به این کشور رونق زیادی بگیرد.هم اکنون شیشه صادراتی، بعد از محصولات غذایی و فرآورده های نفتی، بیشترین رتبه را در بین محصولات صادراتی به این کشور دارد.

صادرات شیشه به قرقیزستان

از تلاش های ایران در سالیان اخیر این بوده که بتواند با کشورهای گوناگونی از آسیای میانه، روابط سیاسی و اقتصادی محکمی برقرار کند.اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیاد و نزدیک بودن از لحاظ جغرافیایی، فرصت بسیار خوبی را برای ارتباط تاجران با این کشور فراهم کرده است.قرقیزستان یکی از اعضای اتحادیه اوراسیا است که زمینه مناسبی برای تجارت ایران با این کشور را فراهم خواهد کرد.

صادرات شیشه به ازبکستان

این کشور از موقعیت سیاسی و جغرافیایی خاصی برخوردار بوده و رویدادهای مهم تاریخی بسیاری را پشت سر گذاشته است. ازبکستان ضمن صادرات کالا به دیگر کشورها، وارد کننده کالا از کشورهای دیگر نیز می باشد. یکی از این کشورها ایران است. اقلام مختلفی از جلمه سوخت، مواد شیمیایی و مصالح ساختمانی و از جمله شیشه، از ایران به این کشور صادر می شود.

از عوامل مهمی که در صادرات ایران به این کشور نقش دارد، این است که ازبکستان، الزامات قانونی اجباری در قالب گواهی استاندارد دارد که کیفیت شیشه را آنالیز می کند و ایران از لحاظ کیفیت شیشه در سطح بالایی قرار دارد.

صادرات شیشه به تاجیکستان

تاجیکستان دارای آب و هوای کوهستانی است. در آسیای میانه جای گرفته و لقب کوچک ترین کشور آسیای میانه را نیز دارد و به دلیل نزدیکی به ایران، به بازار هدف خوبی برای صادرات شیشه تبدیل شده است.با توجه به اینکه حمل و نقل شیشه بسیار حساس است و باید از طریق خرک صورت گیرد، بنابراین حمل و نقل آن از طریق راه های زمینی خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
یعقوب صفرزاده:
ضمن سلام و خسته نباشید سوال داشتم در مورد بارگیری شیشه فلوت 4میل داخل کانتینر، میخواستم بدونم آیا بارگیری در کانتینر 20fot انجام میشه ؟اگر انجام میشه چه روشی برای بارگیری مناسب هست چند متر جا میشه و چون میخواد حمل دریایی انجام بشه مشکل ساز نخواهد شد ؟ با تشکر
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

کاشانی:
حمل ونقل تعداداد۲۵ عددشیشه میرال
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>