اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کالا

هنگام ثبت اطلاعات در اظهارنامه به انتخاب واحد کالا توجه کرده و نوع واحد کالا را متناسب با ماهیت کالا ی اظهاری و اطلاعات موجود در پکینگ لیست انتخاب نمایید.شماره بسته را متناسب با شماره درج شده بر روی هر بسته وارد نمایید. در صورتی که بسته ها فاقد شماره می باشند شماره های پیش فرض را برای بسته ها انتخاب نمایید. برای مثال 1 یا 2 یا 3 ….هر ردیف از عدل بندی به تفکیک کانتینر، تعرفه و شناسه ارزش وارد می گردد.

حاصلضرب فیلد « تعداد واحد کالا » در تعداد بسته های فیلد « شمار بسته » در هر ردیف از عدل بندی، نشان دهنده ی تعداد واحد کالای عدل بندی شده در همان ردیف می باشد.در صورتی که بسته ها به صورت سری و مشابه هم می باشند به صورت یکجا در یک ردیف از عدل بندی وارد می شوند.

بسته ها با شماره های 50-1. در این مواقع تعداد واحد کالا را برابر تعداد کالا ی موجود در یکی از بسته ها وارد می نماییم. برای مثال: اگر در 50 بسته مشابه 150 واحد کالا قرار داشته باشد آنگاه باید در فیلد تعداد واحد کالا عدد 3 وارد گردد که حاصلضرب 3*50 تعداد واحد کالا ی آن ردیف از عدل بندی را مشخص نماید.

در صورتی که در فیلد « شماره بسته » فقط یک شماره وارد گردد، مثلا: 128، آنگاه در فیلد « تعداد واحد کالا » تعداد کالا ی موجود در بسته شماره 128 را وارد نمایید. در این صورت اگر در این بسته 23 واحد کالا موجود باشد تعداد واحد کالا ی موجود در آن ردیف از عدل بندی برابر می شود با 1*23 یعنی 23 عدد.حاصل جمع تعداد بسته های وارد شده در ردیف های مختلف عدل بندی که دارای یک کد تعرفه می باشند باید برابر با تعداد بسته های درج شده در باکس 31 ( باکس تعداد بسته)، مربوط به آن ردیف کالا در فرم اظهارنامه باشد.


حاصل جمع تعداد واحد کالا ها در ردیف های مختلف عدل بندی ( که از حاصل ضرب فیلد « تعداد واحد کالا » در تعداد بسته وارد شده در فیلد « شماره بسته » محاسبه می گردد) که دارای یک کد تعرفه می باشند باید برابر با تعداد واحد کالا ی درج شده در باکس 41 ( باکس تعداد واحد کالا)، مربوط به آن ردیف کالا در فرم اظهارنامه باشد.

در مورد بارهای فله، برای مثال: غلات که به صورت کیسه های مشابه می باشند تعداد واحد کالا در فرم اظهار نامه را بر حسب وزن وارد نمایید. به طور کلی برای تعرفه هایی با واحد کیلوگرم، شماره بسته در فرم عدل بندی را به صورت سری وارد کرده و فیلد تعداد واحد کالا را نیز برابر حاصل تقسیم وزن بار بر تعداد کیسه ها وارد نمایید.

در هر ردیف از عدل بندی، وزن ناخالص بسته ای که در فیلد « شماره بسته » وارد کرده اید را وارد نمایید. در ردیفی از عدل بندی که بسته های مشابه را به صورت سری وارد کرده اید (مثلا 55-11) وزن ناخالص یکی از بسته ها را در فیلد « وزن ناخالص هر بسته » وارد نمایید.

حاصلضرب فیلد « وزن ناخالص هر بسته » در تعداد بسته های فیلد « شمار بسته » نشان دهنده ی وزن ناخالص بسته های عدل بندی شده در آن ردیف می باشد. حاصل جمع وزن ناخالص بسته های عدل بندی شده ی هر کانتینر در فرم عدل بندی باید با وزن ناخالص آن کانتینر در بارنامه مطابقت نماید.

سازمان ملل در راستای تسهیل تجارت جهانی از سال ها پیش اقدام به انتشار تعدادی توصیه نامه با هدف ارائه کد های استاندارد برای هماهنگ کردن و یکسان سازی امور مربوط به تجارت جهانی نموده است. توصیه نامه شماره 21 این سازمان در ارتباط با کد های مربوط به انواع محموله ها، بسته ها و طرح های بسته بندی می باشد که از زمان انتشار آن تا کنون اصلاحات زیادی روی آن صورت گرفته است و آخرین نسخه آن در سال 2012 ارائه گردیده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>