اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت

پنجره واحد، به تسهیلاتی اطلاق می شود که به طرف های مشارکت کننده در یک تبادل تجاری کمک می نماید تا اطلاعات و اسناد استاندارد شده را از طریق یک نقطه ورودی واحد مبادله کنند و از این طریق تمامی الزامات قانونی مربوط به صادرات، واردات و قوانین نقل و انتقال را تکمیل نمایند. از دیدگاه عملی، پنجره واحد یک ورودی فیزیکی یا الکترونیکی برای ارائه و حفظ تمام داده ها فراهم می کند.

این ورودی به وسیله یک واحد یا مرجع، مدیریت می شود که پس از دریافت اطلاعات، آن را به تمام واحدهای مرتبط انتقال می دهد. راه اندازی این سیستم به همکاری و مشارکت میان واحدهای دولتی مرتبط نیاز دارد و بنابراین مستلزم تعهد و هدایت قوی سطوح بالای دولتی است. دولت ها باید جریان اطلاعات مربوط به تجارت بین المللی را تا حد ممکن ارتقا داده و روان نمایند.

پس از این که اطلاعات رسمی و تجاری مورد نیاز تعیین شدند، این داده ها باید استاندارد و هماهنگ شوند. همزمان با توسعه اطلاعات هماهنگ، استاندارد و ساده تر، کاربرد اثربخش فناوری اطلاعات، باعث می شود جریان تبادل داده ها افزایش یابد که نتیجه آن تجارت سریع تر، آسان تر و با هزینه کمتر است.

به منظور تسهیل و هماهنگ کردن اطلاعات مورد نیاز تجاری در سطح تجارت بین الملل، توصیه ها و استانداردهایی از سوی سازمان های بین المللی نظیر سازمان جهانی گمرک و سازمان سی فاکت ارائه شده است که برای پیاده سازی سیستم پنجره واحد باید مورد توجه قرار گیرد.

اهداف پیاده سازی سیستم پنجره واحد تجاری

  • ایجاد سیستم الکترونیکی واحد برای تجارت ( گمرک، صادرات، وادرات، صدور جواز، ترابری) و کاهش زمان در رویه های مرتبط صادرات و واردات
  • تبادل و معاوضات الکترونیکی اسناد مرتبط تجاری مابین متصدیان تجاری در سیستم و کاهش اسناد مرتبط تجاری (به ویژه اسناد مرتبط واردات و صادرات) و امکان پرداخت های همزمان الکترونیکی
  • کاهش هزینه ها و زمان رویه های تجاری
  • افزایش سرمایه گذاری در تجارت بین المللی و افزایش جذب سرمایه گذاری های فرامرزی
  • افزایش همکاری و مشارکت بخش های عمومی و خصوصی تجارت
  • تجارت چندجانبه و فرامرزی و منطقه ای
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>