اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت

وجود رویه های سخت و پیچیده تجاری و زمان و هزینه های سربار بسیاری که صرف این رویه ها ( صدور و دریافت جوازهای مرتبط تجاری از متصدیان اجرایی تجارت وحمل و نقل و ترخیص کالا از گمرک و دیگر اعمال مرتبط تجاری) می شود موانع بزرگی را برای رشد سریع اقتصاد ایجادکرده است.

از این رو برای ایجاد رشد اقتصادی و حفظ در فضای رقابتی تجارت در عرصه های بین المللی امروزه جهان به سیستم های الکترونیکی یکپارچه ای نیاز است که تسهیل تجاری و شفافیت و کاهش زمان و هزینه های سازوکارهای تجاری را برای تجار و نهادها و مرتبطین تجاری ایجاد کنند.پیاده سازی پنجره واحد تجاری مزایای فراوانی برای دولت و بنگاه ها دارد.

این سیستم می تواند تا حد زیادی فرایند ارائه و تسهیم اطلاعات هم برای تاجران و هم برای مراجع دولتی روان سازی و تسهیل نماید. برای بخش دولتی به طور مشخص، وجود پنجره واحد می تواند منجر به یکپارچگی بیشتر و موثرتر نظام ها و فرآیندهای موجود، تخصیص موثرتر و کاراتر منابع مالی و انسانی، اصلاح منابع درآمدی دولت، افزایش رضایت تجار، افزایش امنیت، افزایش یکپارچگی و شفافیت در امور، کاهش فساد اداری و توانایی استفاده از تکنیک های پیچیده مدیریت ریسک و کنترل جریان امور شود.

برای بخش خصوصی، استقرار پنجره واحد، مزایای نظیر ایجاد یک نقطه رسمی واحد برای ارائه یکباره همه اطلاعات و اسناد مورد نیاز به سازمان ها و نهادهای دولتی، ایجاد یک نقطه کانون برای دسترسی تجار به اطلاعات به روز در خصوص قوانین تجاری جاری، الزامات قانونی و شرایط پذیرش، کاهش هزینه ها از طریق کاهش تاخیرها، تسریع در امور اظهار و ترخیص کالا، توضیح و تفسیر قابل پیش بینی قوانین، تخصیص موثر و کاراتر منابع و افزایش شفافیت شود.

ضرورت پیاده سازی سیستم پنجره واحد تجاری را از بعد تأثیرات آن بر جایگاه رقابتی کشورها می توان برررسی نمود. نحوه انجام فعالیت های تجاری در کشورها بر جایگاه رقابتی آن ها تأثیر می گذارد که این امر به نوبه خود می تواند سبب کاهش یا افزایش انجام فعالیت های تجارت فرامرزی در کشورها گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>