اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لجستیک

لجستیک الکترونیکی زیر مجموعه ای سیستم های مدیریت زنجیره تامین بوده و مجموعه اقداماتی است که از طریق اینترنت صورت گرفته و کارخانجات پراکنده، کامیون ها، کشتی ها، انبارها و کاربران نهایی را در یک زمان، به یکدیگر مرتبط می سازد.

لجستیک الکترونیکی، چیزی بیش از حمل و نقل بوده و شامل طیف وسیعی از رویه هایی است که در تامین کالاها و مواد اولیه وجود دارد. این رویه ها شامل، سفارش تدارک و تامین، مدیریت موجودی، انبارداری و توزیع، کارآیی حمل و نقل، برنامه زمانبندی حرکت محموله، مدیریت بازده و خدمات مشتریان است. ارتباطات، می بایستی به هنگام بوده و اطلاعات ازطریق سیستم های اداری پشتیبانی گردد که درنتیجه کاهش امور دستی و دفتری هستند.

مجموعه اقدامات زنجیره تامین، تمایل به پراکندگی در قسمت های مختلف شرکت دارند و لجستیک الکترونیکی بر روی یکپارچگی عملکردهای متعدد شرکت، پافشاری می ورزد. لجستیک الکترونیکی سازمان ها را قادر ساخته است که با جمع آوری اطلاعات و پالایش آن ( جهت تدارک و اجرا) تصویر بزرگ و دید وسیعی از شرکت را به دست آورند.

از این رو، مدیریت کلیه زنجیره تامین به صورت الکترونیکی امکان پذیر بوده و سیستم لجستیکی، اقدام به تولید اطلاعاتی می کند که به عنوان بازخور به دیگر بخش های سازمان جهت اتخاذ تصمیمات استراتژیک و تاکتیکی، منتقل می شود.امروزه اینترنت، زمینه ای را برای دستیابی هرچه بیشتر به اطلاعات صحیح عرضه و تقاضا به جای پیش بینی آن فراهم آورده است.

به طور خلاصه، لجستیک الکترونیکی، شالوده ای را پی ریزی می کند که با شفافیت به هنگام، ارتباطات بدون مرز و راه حل های مشترک در زنجیره تامین، موجب بهبود فرایندهای یک شرکت می شود و نهایتا ما را در پیاده سازی زنجیره تامین الکترونیکی یاری می کند.

به این ترتیب چرخه های حمل و نقل نیز در زنجیره های تامین مدیریت خواهد شد. در ادامه به معرفی بخش های اصلی از سیستم های مدیریت زنجیره حمل و نقل با توجه به جایگاه آن در سیستم های لجستیک الکترونیکی خواهیم داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>