اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اعتبار اسنادی

در اعتبار اسنادی غیرقابل برگشت قابل معامله، تعهد بانک گشاینده شامل اشخاص ثالث نیز می شود، اشخاص ثالث که برات اسنادی را که ذینفع تحت اعتبار اسنادی به بانک ارائه کرده است معامله خریداری می کنند.این امر هر کسی را که مجاز به معامله برات اسناد است مطمئن می کند که بانک گشاینده نسبت به ایفای تعهد این بروات اسناد اقدام خواهد نمود، مشروط به این که مواد و شرایط اعتبار اسنادی رعایت گردد.

بانکی که اسناد بروات را معامله قطعی می کند آن ها را از ذینفع خریداری می کند و بدین ترتیب در زمان مقتضی دارنده برات تلقی می گردد. معمولا در اعتبار اسنادی تعهد بانک گشاینده بدین نحو مشخص می شود که آن بانک، در صورت ارائه اسناد را دارد. همچنین ممکن است تعهد بانک گشاینده با صراحت بیشتری به شکل زیر عنوان شود:

بدین وسیله با براتکش ها، ظهر نویس ها و دارنده های مجاز بروات / اسناد موافقت می نمائیم که در صورت مطابقت بروات / اسناد با مواد و شرایط اعتبار اسنادی، و چنانچه در یا قبل از تاریخ انقضا به باجه های بانک مشخص شده ارائه شده باشد، نسبت به معامله بروات / اسناد اقدام خواهیم کرد.

تعریف: بانک ابلاغ کننده نسبت به ابلاغ اعتبار اسنادی غیر قابل برگشت، که بانک گشاینده آن را گشایش کرده است، اقدام می کند.بانک ابلاغ کننده به عنوان عامل بانک گشاینده عمل می کند و به موجب اعتبار اسنادی غیراز مسئولیت کنترل صحت ظاهری اعتبار اسنادی که ابلاغ می کند مسئولیت دیگری در مقابل ذینفع برعهده ندارد.

بانک ابلاغ کننده به ذینفع اطلاع می دهد که این اعتبار اسنادی بانک گشاینده است که به او ارجاع می گردد و به این اعلامیه جمله زیر اضافه می کند:این اطلاعیه و اعلامیه پیوست آن بدون هیچ گونه تعهدی از جانب ما، برای شما ارسال می گردد. یا عبارات دیگری که همین مفهوم را برساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>