اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اعتبار اسنادی

اعتباراسنادی چرخشی اعتبار است که، طبق مواد و شرایط مندرج در آن و بدون ضرورت صدور اصلاحیه خاصی برای اعتبار اسنادی، مبلغ آن تجدید یا ابقا می شود. اعتبار اسنادی چرخشی ممکن است قابل برگشت یا غیرقابل برگشت باشد و قابلیت چرخش آن از لحاظ مدت یا مبلغ است.

اعتباری که ابتدا برای مبلغ ماهیانه حداکثر 15000 دلار، طی یک دوره زمانی ثابت مثلا شش ماه قبل از این استفاده است, به طور اتوماتیک ماهیانه برای مبلغ 15000 درال , صرف نظر از این که طی ماه قبل چنین مبلغی برداشت شده باشد یا نه, قابل استفاده است. این نوع اعتبار اسنادی می تواند متراکم یا غیر متراکم باشد.

اگر این اعتبار تحت عنوان "متراکم" باشد, هر مبلغی که طی دروه اول استفاده نشده باشد به دوره بعد منتقل می شود و ممکن است در دوره بعد استفاده شود.اگر اعتبار "غیر متراکم" باشد, هر مبلغی که در یک دوره استفاده نشده باشد دیگر حتی در دوره های بعد هم قابل استفاده نیست , زیرا این مبلغ قابل انتقال به دوره بعد نمی باشد.

قابل ذکر است که , در این نوع اعتبار اسنادی و با توجه به مثال فوق تعهد بانک گشاینده 90000 دلار خواهد بود, یعنی شش دوره چرخش و برای هر دوره 15000 دلار یعنی, در حالی که ظاهر اعتبار اسنادی تعهدی به مبلغ 15000 دلار را نشان می دهد, تعهد بانک گشاینده برای کل مبلغ صادر شده خواهد بود.در مواردی که چرخشی بودن اعتبار اسنادی از لحاظ مبلغ است، مبلغ به محض استفاده طی دوره کلی مورد نظر ابقا می گردد.

ابقای اعتبار اسنادی ممکن است به صورت اتوماتیک, به محض ارائه اسناد خاص, صورت پذیرد یا ممکن است پس از این که بانک گشاینده این اسناد را دریافت کرد و یا پس از شرط مقرر دیگر, ابقا صورت گیرد. این نوع اعتبار اسناد را دریافت کرد و یا پس از شرط مقرر دیگر, ابقا صورت گیرد.

این نوع اعتبار اسنادی خریدار و بانک ها را در تعهدی نامعلوم گرفتار می کند. به این دلیل, استفاده عام ندارد. برای رعایت کنترل های لازم تعیین کل مبلغی که به موجب اعتباراسنادی می توان برداشت کرد ضروری است.این مبلغ را باید خریدار و فروشنده با در نظر گرفتن نیازهای شان تعیین کنند و بانک گشاینده هم با آن موافقت کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>