اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اعتبا

اعتباراسنادی شرط قرمز, اعتبار اسنادی ای است که شرط خاصی در آن گنجانده شده است. به موجب این شرط بانک تعیین کننده یا هر بانک تعیین شده دیگر قبل از ارائه اسناد مجاز به پیش پرداخت به ذینفع است.این شرط بر اساس تقاضای خاص متقاضی و با عباراتی که باطن کننده درخواست های او باشد گنجانده می شود. اعتبار اسنادی شرط قرمز به این دلیل به این نام خوانده می شود که شرط مذکور, در آغاز کار برای جلب توجه به ماهیت خاص این اعتبار اسنادی , با جوهر قرمز نوشته می شود.

شرط مذکور مشخص کننده مبلغی است که بانک مجاز به پیش پرداخت است. در بعضی موارد, ممکن است این مبلغ حتی شامل کل مبلغ اعتبار باشد. در روش اعتبار اسنادی شرط قرمز غالباً فروشنده قبل از حمل کالا وجه را در اختیار می گیرد. بنابراین , این روش برای واسط ها و معامله گرها , در بخش هایی از فعالیت تجاری, که خواستار شکل خاصی از پیش پرداخت هستند و نیز زمانی که خریدار قصد اعطای امتیاز خاصی از این نوع را دارد حائز اهمیت است.

یک وارد کننده پشم در انگلستان با استفاده از این روش به یک مباشر حمل در استرالیا این امکان را می دهد که برای پرداخت به فروشندگان اصلی (که از طریق خرید مستقیم یا شرکت در مزایده پشم اقدام به تهیه پشم از آن ها نموده است, بدون وثیقه یا با وثیقه اسناد موقت) از بانکی استرالیایی وام بگیرند.

این امر به ذینفع استرالیایی این امکان را می دهد که, پس از حمل پشم و ارائه اسناد مطابق با شرایط اعتبار اسنادی, از عواید کسب شده اش نسبت به بازپرداخت وام به اضافه بهره آن اقدام کند. چنانچه ذینفع نتوانست پشم را حمل کند و اسناد ذکر شده در اعتبار اسنادی را بموقع ارائه دهد که به تبع آن قادر به بازپرداخت وام نیز نخواهد بود , بانک گشاینده نیز می تواند به متقاضی صدور اعتبار مراجعه کند و اصل و بهره وام را از او مطالبه نماید.

در این نوع ترتیبات , متقاضی مسئول نهایی بازپرداخت وام است. یعنی چنانچه ذینفع قادر به ارائه اسناد درخواستی طبق اعتبار اسنادی نباشد, متقاضی مسئول باز پرداخت وجه پیش پرداخت شده استو همچنین , او مسئول پرداخت کلیه هزینه ها از قبیل بهره یا پوشش ریسک ناشی از تضعیف نرخ ارز که برای بانک گشاینده یا (در صورت وجود) بانک تأیید کننده یا هر بانک تعیین شده دیگری ایجاد شده است, می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>